۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • «کرمانج»‌های خراسان هدف جدید گروهک تجزیه طلب پژاک/ نقش یک موسسه هنری، سرویسهای جاسوسی

«کرمانج»‌های خراسان هدف جدید گروهک تجزیه طلب پژاک/ نقش یک موسسه هنری، سرویسهای جاسوسی

  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱۸۷ بازدید
  • ۰

فعالیت‌های قوم ‌گرایانه در قالب یک موسسه که در شهرهای مختلف شعبه دارد و همچنین یکی از اعضای اصلاحات دومین شورای شهر مدیریت می‌شود.

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :گروهک تجزیه ‌طلب و وابسته پژاک پس از ناکامی در جذب اکراد مناطق غرب و شمال غرب کشور خواهان افزایش دامنه فعالیت خود در بخش های دیگر کشورمان هستند.

براساس مصوبه داخلی این گروهک مطرود یکی از محورهای فعالیت در سال ۹۴ بر یارگیری از «کرمانج»‌های شمال خراسان قرار داده‌اند.

طبق تحلیل های درونی این گروهک، حضور تعدادی معدودی از افراد حامی آنان در این مناطق در قالب حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (شاخه کردی پ ک ک در سوریه) زمینه را برای بروز اقدامات جذب محور این گروهک فراهم ساخته است؛ این گروهک پس از مرگ «امیر قبادی» از «کرمانج»‌های شمال خراسان در کوبانی سوریه بیانیه صادر نمود.

پژاک قبل از به قتل رساندن امیر قبادی با  مصاحبه ویدیویی از وی ،تبلغات گسترده ی به نفع گروهک انجام داد…

از سوی دیگر فعالیت‌های قوم ‌گرایانه در شمال خراسان در قالب یک موسسه فرهنگی- هنری که در شهرهای مختلف شعبه دارد و همچنین یکی از اعضای اصلاحات شورای شهر دومین شهر خراسان شمالی مدیریت می‌شود.

بررسی ها نشان می دهد گروهک پژاک، به صورت تشکیلاتی در تحولات کوبانی، کمترین نقش آفرینی داشته است و صرفا برخی اعضا به صورت فردی حضور داشته اند. همین موضوع باعث شده تا گروهک تجزیه ‌طلب و وابسته پژاک در میان کردهای ایران، عراق و سوریه دچار مشکلات جدی از جمله جذب نیرو شده است. گفته می شود این گروه ارتباطات جدی با سرویس های جاسوسی منطقه، فرانسه و آمریکا دارد .

مقامات محلی، فرجام این تحرکات محدود را ناکام توصیف می‌کنند و بر این باورند که آینده ناکامی این فعالیت‌ها به این دلیل است که در سه دهه اخیر، شمال خراسان از مناطق باثبات مرزی کشور بوده است و تحرکات قوم‌گرایانه ضد امنیت ملی هیچ پایگاه اجتماعی در این مناطق نداشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین