۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ ک ک و پژاک در نظرسنجی ها

  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۲
  • ۲۱۷ بازدید
  • ۰

در سنجی ها پژاک و پ ک ک به عنوان تنها عامل اصلی خشونت در مناطق کردنشین معرفی شده و افراد پاسخگوی سوالات معتقدند ،این فرقه هیچ گونه اعتقادی به صلح ندارد و از همه بدتر هنوز بخشی از ارگنکون است که در مناطق کردنشین فعالیت می کند تا مانع تحقق خواسته های مشروع کرد گردد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :دانشگاه دجله دیاربکر که یکی از مهم ترین دانشگاههای ترکیه است اخیرا درباره روند صلح و مذاکرات ترکیه و اوجالان نظرسنجی کرده است . این نظرسنجی در مناطق کردنشین ترکیه به ویژه در دیاربکر یعنی مرکز فعالیت های کردی انجام شده است. در این نظر سنجی ها درباره نقش مثبت و منفی عوامل مختلف و تاثیر آنها بر روند مذاکرات و حل مسئله کرد سوال شده که نتایج جالی به دست داده است.

در این نظر سنجی پ ک ک به عنوان تنها عامل اصلی خشونت در مناطق کردنشین معرفی شده و افراد پاسخگوی سوالات معتقدند این فرقه هیچ گونه اعتقادی به صلح ندارد و از همه بدتر هنوز بخشی از ارگنکون است که در مناطق کردنشین فعالیت می کند تا مانع تحقق خواسته های مشروع کرد گردد.

۸۵ درصد افراد اعلام کرده اند اگر پ ک ک از صحنه سیاسی ترکیه بیرون رود کردها و ترک ها می توانند با زبانی دموکراتیک به نتیجه مورد نظر برسند اما این فرقه با ترویج خشونت در صدد است تا حضور بخش ارگنکونی ارتش در مناطق کردنشین را توجیه کند و این به معنای ادامه کشتار مردم.

در این نظر سنجی همچنین اعلام شده اردوغان نیز همانند اوجالان قصد دارد از مسئله کرد به عنوان نردبان ترقی استفاده کند چرا که راه حل این مسئله در تغییر قوانین در مجلس تحت کنترل اردوغان است نه مذاکره با اوجالان که از زندان ترکیه را به بازی گرفته است.

همچنین به خروج اعضای پ ک ک اشاره شده و گفته می شود که این فرقه تعداد معدودی را از ترکیه خارج کرد تا مانور تبلیغاتی بدهد و گرنه اعضای ان کماکان در ترکیه هستند و جز به ادامه خشونت به چیزی نمی اندیشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین