۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک: مسعود بارزانی از مذاکرات صلح حمایت کند

پ.ک.ک: مسعود بارزانی از مذاکرات صلح حمایت کند

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۱۶ بازدید
  • ۰

جمیل بایک از بارزانی خواست هر چه زودتر کنگره احزاب کُرد را برگزار کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جمیل بایک از سران پ.ک.ک در گفتگو با مجله کُردی سیویل که در سلیمانیه منتشر می شود، درباره عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک گفت:« ما چیزی برای پنهان کردن نداریم و همه سیاست های ما واضح و آشکار است. همه دیدند که پیام رهبر ما در مراسم نوروز دیاربکر، کاملا شفاف بود و ترکیه را به دموکراسی و برادری دعوت کرد. واقعیت این است که نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک به منظور احقاق حقوق کردها سلاح به دست گرفته و به کوهستان آمده اند و تا زمانی که باور نکنند حکومت ترکیه به شکل عادلانه ای با کردها برخورد می کند، اقناع آنان برای خروج از ترکیه دشوار خواهد بود. نیروهای ما فعلا در حال آتش بس هستند اما هنوز هیچ دستوری برای عقب نشینی و خروج از ترکیه به دست آنان نرسیده است.»
وی در ادامه افزود:« از جناب مسعود بارزانی توقع داریم که از مذاکرات صلح حمایت کند. ما از همه انتظار داریم اما امید ویژه ای به جناب بارزانی داریم و توقع داریم مسئولیت خود را در این مقطع حساس ایفا کند. حمایت از صلح فقط با حرف زدن و مصاحبه با رسانه ها قابل اثبات نیست. همچنان که رهبر ما از زندان برای ایشان سلام فرستاده اند، در موقعیت کنونی با قدرت بیشتری زز روند گفتگوها حمایت کند. ما قبلا از جناب بارزانی خواسته ایم که کنگره همه احزاب کردی را در اربیل برگزار کند و حالا نیز بک بار دیگر اعلام می کنیم که به شدت به چنین اقدامی نیاز وجود دارد و از ایشان می خواهیم زمان را از دست ندهند و کنگره مزبور را به تعویق نیاندازند.»
وی در ادامه افزود:« ظاهرا آمریکا و اتحادیه اروپا نیز حمایت خود را از مذاکرات صلح بین ما و ترکیه اعلام کرده اند اما حرف ها و اظهارنظرهای رسانه ای کفایت نمی کند و انتظار داریم در عمل نیز گام موثر بردارند.»
تحلیل گران سیاسی ترکیه بر این باورند که مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق برای برگزاری کنگره موسوم به گردهمایی ملی همه احزاب کُرد، دو دغدغه مهم دارد: نخست؛ مخالفت ترکیه و دیگر کشورها با این اقدام. دوم: تلاش پ.ک.ک برای گنجاندن نمایندگان همه احزاب و نهادهای اقماری خود به این نشست و سایه انداختن بر تصمیم گیری های احتمالی آن.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *