۹ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک سکینه جان سز را منزوی کرد

  • ۳۰ دی ۱۳۹۱
  • ۱۸۷ بازدید
  • ۰

همسر سابق زبیر آیدار در خصوص انزوای سکینه جان سیز توسط پ.ک.ک موضوع جدیدی را افشا کرد
به نقل از روزنامه صباح، سَوی اوین چتین همسر سابق زبیر آیدار که خود نیز از مسئولین مهم سابق شاخه پ.ک.ک اروپا به شمار می آید، در یک مقاله و یک گفتگوی مفصل به نکات مهمی درباره یکی از ترورشدگان پاریس اشاره کرد.

چتین در این خصوص گفته است:” سکینه جان سز نخستین زن تاریخ پ.ک.ک بود که جرات و جسارت رویارویی با عبدالله اوجالان را به همه ما نشان داد. من به مدت ده سال در ترکیه، عراق، لبنان، سوریه و اروپا از نزدیک با وی همراه در ارتباط بوده و با روحیات او آشنا بودم. او در کمال نابوری ما، در لبنان در برابر اوجالان ایستاد و با صدای بلند به او گفت: شما حق ندارید با این ادبیات صحبت کنید. من با حرف های غیرمنطقی شما کاملا مخالف هستم.”

وی در ادامه افزود:” مواضع مستقل و انتقادی سکینه جان سز کاری کرد که اغلب سران پ.ک.ک نسبت به او بی اعتنایی کرده و اجازه ندهند پست های حساس حزب را در اختیار بگیرد. مدت ها وی را منزوی کرده و بی احترامی به این زن پیشکسوت و زحمکتش به حدی بود که سه ماه تمام او را در اردن رها کردند و اجازه ندادند پول و مدارک لازم برای عبور از اردن و رفتن به اروپا در اختیار او گذاشته شود و من پس از سه ماه به دستور محرمانه نظام الدین تاش توانستم او را نجات دهم.”

در ادامه مقاله افشاگرانه همسر سابق زبیر آیدار آمده است:” دستگیری سکینه جان سز در آلمان و زندانی شدن او شرایط روحی و جسمی دشواری را برایش به وجود آورد و هیچ کدام از سران پ.ک.ک حاضر نشدند از لابی ها و امکانات معمول برای آزادی وی استفاده کنند به همین خاطر من به اتفاق دوستان درسیمی خود ابتدا با دو تن از وزرای کابینه دولت فرانسه و ۳ بار نیز با نیکولای سارکوزی دیدار کرده و زمینه آزادی جان سز را فراهم کریدم و این گونه بود که ادامه گفتگوهای ما با سارکوزی منجر به این شد برای آزادی او پیشقدم شده و پس از انتقال از کلن به پاریس پاسپورت فرانسه در احتیار جان سز گذاشته شود.”

در همین حال زبیر آیدار رییس شاخه اروپای پ.ک.ک در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز اعلام کرد که هدف قاتلین فقط کشتن جان سز و دو تن از همراهان او نبوده و دیگر مسئولین پ.ک.ک در اروپا از جمله خود زبیر آیدار، رمزی کارتال و حاجی احمدی نیز در معرض حمله بوده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *