۷ مهر ۱۴۰۳

پ.ک.ک زینب کناجی را وادار به خودکشی کرد

  • ۲ تیر ۱۴۰۳
  • ۹۷ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: زینب کناجی با کد سازمانی زیلان در سال ۱۹۹۶ میلادی در منطقه تونجلی ترکیه توسط شمدین ساکک (نفر دوم پ.ک.ک) وادار شد تا اینکه انتحار کند.

او سال ۱۹۹۵ در منطقه تونجلی ترکیه به صفوف پ.ک.ک پیوست. وی قبلا علیرغم اینکه در رشته پرستاری تحصیل می کرد،عوامل پ.ک.ک در شهر او را به فعالیت های پ.ک.ک آلوده می کنند. وی که تحت تعقیب پلیس ترکیه بود، بنا به پیشنهاد پ ک ک جذب شد و با اینکه بیش از یک سال از مدت جذبش در گروه نگذشته بود، او را تحت فشار قرار دادند تا عملیات انتحاری کند. هرچند پ.ک.ک از او به عنوان قهرمان و اسطوره یاد می کند و به مناسبت سالمرگش همایش هایی برگزار می کند، اما واقعیت چیزی متفاوت است. چرا که او بعد از عضویت اجباری بعد از یک ماه پشیمان می شود و هنگامی که تصمیم به جدایی می گیرد، پ.ک.ک مانع او می شود و او را در انزوا قرار می دهد.

معمولا هر عضوی که به عضویت پ.ک.ک در می آید، وی را در دوره اموزش شش ماهه قرار می دهند تا اینکه فرد را برای ماندن در کوه منتقاعد کنند اما زیلان با اینکه در منطقه تونجلی بود چنین شانسی نداشت. از بخت بد زیلان، به اصطلاح فرماندهی آن منطقه به نام شمدین ساکاک که در بحران شدید به سر می برد، برای فرار از بحران زیلان را تحت فشار قرار داد و او مجبور به انتحار کرد. این فرمانده پ.ک.ک بعدها فرار کرد و به مخالفت با عبداله اوجالان پرداخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *