۳۱ فروردین ۱۴۰۳

پ.ک.ک حاضر به ترک شنگال نیست

  • ۲۸ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۳۶ بازدید
  • ۰

یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق، شاخه نظامی پ.ک.ک، تأکید کرد که این نیروها به هیچ عنوان حاضر به ترک شنگال نیستند و در حال حاضر خود را برای تداوم مقابله با این گروه تروریستی در شنگال آماده‌ می کنند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  درسیم گرمیانی، یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق (HPG ) در شنگال، در واکنش به اظهارات مقامات و فرماندهان حزب دمکرات کردستان که خواستار خروج نیروهای وابسته به پ.ک.ک از شنگال شده و تأکید کرده بودند به هیچ نیروی دیگری به جز پیشمرگ اجازه حضور در شنگال را نمی دهند، گفت: نیروهای HPG به هیچ عنوان حاضر به ترک شنگال نیستند و در حال حاضر قسمت اعظم منطقه شنگال تحت کنترل این نیروهاست و خود را برای تداوم هرگونه مقابله و جنگ با داعش آماده می کند.
وی درخصوص درخواست های پارتی برای خروج پ.ک.ک از شنگال، افزود: ما خود را درگیر کشمکش و بحث و جدل با پارتی نمی کنیم.
گرمیانی تأکید کرد که پ.ک.ک نمی تواند در مورد سرنوشت و آینده شنگال تصمیم گیری کند و مجلس ایزدی ها می تواند در این باره‌ تصمیم گیری کند.
شنگال از توابع استان نینوا و واقع در غرب اقلیم کردستان و فاصله‌ ۱۲۰ کیلومتری غرب شهر موصل در ۳ آگوست ۲۰۱۴ پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ، به‌ اشغال داعش در آمد و در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در حمله نیروهای پیشمرگ و مدافع شنگال و شاخه نظامی پ.ک.ک و احزاب و گروه های اقماری این حزب و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف آزاد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین