۳۱ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ‌ک‌ک عامل اصلی بی ثبات کننده در سوریه است

پ‌ک‌ک عامل اصلی بی ثبات کننده در سوریه است

  • ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
  • ۱۳ بازدید
  • ۰

احمد یلدیز می گوید که سازمان های تروریستی از آشفتگی در سوریه برای ایجاد فضا برای اهداف جدایی طلبانه خود استفاده می کنند.

به گزارش انجمن بی‌تاوان، احمد ییلدیز، فرستاده ترکیه در سازمان ملل روز جمعه نسبت به تاثیر “خطرناک” گروه تروریستی PKK/YPG در سوریه هشدار داد و تاکید کرد که این گروه “یک عامل بی‌ثبات‌کننده اصلی باقی می‌ماند.”

یلدیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت: «سوریه ممکن است این روزها به دلیل سایر بحران‌های فوری دیگر در دستور کار بین‌المللی قرار نگیرد، با این حال چشم‌انداز انسانی در این کشور فاجعه‌بار نیست.»

یلدیز با یادآوری اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت سوریه به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، گفت: این نتیجه مستقیم به بن بست رسیدن در حل و فصل سیاسی درگیری است.

نماینده ترکیه با اشاره به درخواست های مکرر کمک های دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA)، گفت که طرح واکنش به سوریه با کمبود “بسیار” مواجه است.

او گفت: «نباید فراموش کرد که کاهش بودجه بشردوستانه بین‌المللی به معنای غذای کمتر روی میز، بهداشت کمتر، خدمات بهداشتی کمتر و حمایت کمتر از میلیون‌ها زن، کودک، سالخورده، معلول و آواره است.»

یلدیز همچنین نسبت به “نتیجه خطرناک” درگیری سوریه “حضور سازمان های تروریستی که از آشفتگی در این کشور برای ایجاد فضا برای اهداف جدایی طلبانه خود سوء استفاده می کنند” هشدار داد.

وی گفت: «امروز، پ‌ک‌ک، ی‌پ‌گ و سازمان تروریستی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، علاوه بر ظلم و ستم مداوم بر مردم محلی و انواع و اقسام نقض‌های سال‌ها، عامل بی‌ثبات‌کننده اصلی در میدان هستند.

وی همچنین اظهار داشت که نیروهای دموکراتیک سوریه مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه در شمال سوریه می‌شوند.

یلدیز با تاکید بر اینکه گروه های تروریستی PKK/YPG و SDF “تهدید مستقیمی برای وحدت و تمامیت ارضی سوریه” هستند، از همه طرف ها خواست “این حقایق را ببینند و از هرگونه حمایت از این سازمان (SDF) خودداری کنند.

یلدیز با تکرار «ویرانگری و سختی‌های مدنی» درگیری‌های سوریه برای این کشور و مردم آن، گفت: «تنها راه برون رفت از این درگیری یک راه‌حل سیاسی جامع است».

وی همچنین از همه بازیگران مربوطه خواست تا از پیگیری “سیاست‌ها و موانع تک بعدی خودداری کنند و رویکردی جامع اتخاذ کنند و بر تقویت روند سیاسی تسهیل شده توسط سازمان ملل تمرکز کنند.”

قبلی «

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *