۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پژاک: کولبران کرد را به نام جمهوری اسلامی بکشید

پژاک: کولبران کرد را به نام جمهوری اسلامی بکشید

  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱
  • ۱۹۶ بازدید
  • ۰

سرکردگان گروهک تروریستی پژاک در دستور جدیدی به نیروهای خود ابلاغ کرده اند که  روند باجگیری و و فشار بر کولبران کرد را افزایش دهند و این موضوع را به نام جمهوری اسلامی تمام کنند.

به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی سران پژاک به اعضای خود دستور داده‌اند برای افزایش فشار محافل حقوق بشری بر جمهوری اسلامی ایران، تلاش کنند کولبران کرد را در مناطق مرزی، هدف قرار دهند و در رسانه‌های خود نیز این اقدام را به نیروهای نظامی و انتظامی ایران نسبت دهند.

در پی این تصمیم جدید پژاک، عوامل این گروهک تروریستی در تاریخ ۲۲آذر به کاسبکاران و کولبران در مرزهای کردستان ایران و عراق حمله کردند و با تیراندازی مستقیم به آنها باعث کشته شدن یک کاسبکار کرد و زخمی شدن یک نفر دیگر شدند.

بر اساس خبرهای رسیده از مرز سردشت و کردستان عراق، تروریست‌های فرقه پژاک در این حمله که در منطقه مرزی “به رده پان” از توابع سردشت صورت گرفت با تیراندازی مستقیم به یک کاسبکار کرد به نام رشید اهل روستای “دوله بی”، وی را به شدت مجروح کردند که به بیمارستانی در ارومیه اعزام گردید.

بر اساس این گزارش، اعضای گروهک تروریستی پژاک در همان شب بار دیگر با یورش به کولبران در منطقه‌ای دیگر از توابع سردشت به محاصره کولبران پرداختند و اقدام به مصادره کالاهای آنان کرده و یکی از صاحبان این کالاها را اسیر کردند.

به گفته یک شاهد عینی‌، ماجرا تنها با اسیر کردن این کولبر خاتمه نیافت بلکه با اذیت و آزاری که تروریست‌ها به ‌این کولبر تحمیل کردند وی مجبور به دفاع از خود شد که این کار او باعث خشم یکی از تروریست‌ها شده که در نهایت با تیراندازی مستقیم به سوی این کولبر، او را به قتل رسانید.

لازم به ذکر است براساس این گزارش، هویت این کولبر تاکنون مشخص نگریده است و تنها مشخصاتی که از وی به جامانده است مهابادی بودن این شهروند می‌باشد.

هم چنین در آخرین مورد، تروریست‌های عضو پژاک یک کولبر کرد دیگر را نیز هدف گلوله قرار داده و وی را به حال خود رها نموده‌اند.

این فرد ۵۵ساله که «ناصر مظفریان» نام دارد پس از زخمی شدن موفق می‌شود با استفاده از تلفن همراه به خانواده خود اطلاع دهد تا وی را به بیمارستان منتقل نمایند.

گفتنی است کولبران در مناطق غربی کشور کالاهایی را ساعت‌ها و با طی مسافت‌های طولانی بر دوش خود حمل کرده و به روستاهای اطراف منتقل می‌کنند و از این طریق امرار معاش می‌کنند که در بسیاری از موارد در کمین تروریست‌های گروهک پژاک گرفتار شده که مجبور به پرداخت باج به این گروهک تروریستی هستند و در غیر این صورت توسط آنها کشته خواهند شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین