۹ فروردین ۱۴۰۳

پلیس به قصد کشتن من شلیک کرد

  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
  • ۱۷۸ بازدید
  • ۰

گلتن کشاناک از سران حزب صلح و دموکراسی اعلام کرد که یکی از نیروهای پلیس در ناآرامی های ویرانشهر اورفا قصد کشتن وی را داشته است.

به نقل از T24 ناآرامی های دیروز در شهر کردنشین ویرانشهر در استان شانلی اورفا، بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه پیدا کرد.
در مراسمی که دیروز از سوی حزب صلح و دموکراسی به منظور حمایت از کردهای سوریه برگزار شد، درگیری بین پلیس و مردم منجر به دستگیری ۵ نفز و مجروح شدن ۱۵ تن از اهالی ویرانشهر انجامید.

گلتن کشاناک از سران حزب صلح و دموکراسی که همراه با چند نماینده دیگر مجلس در مراسم دیروز حضور داشت، در گفتگو با خبرنگاران، در حالی که پوکه یک نارنجک دودزا را در دست گرفته بود، گفت:” در لحظات اوج درگیری ها من و دو تن دیگر از نمایندگان تنها ماندیم. گروهی از پلیس ها به سوی ما آمدند و کاملا مشخص بود که یکی از آنان با دقت و با برنامه ریزی قبلی به سوی من نشانه گیری کرده و نارنجک گازی را به طرف من شلیک کرد. خوشبختانه راننده حزب ما، به موقع مرا به گوشه ای پرتاب کرده و مانع از اصابت نارنجک به سر من شد. پس از آن که من به زمین افتادم آنها باز هم نزدیک شده و این نارنجک دودزا را به سویمان پرتاب کردند.”

کشاناک در ادامه افزود:” دولت اردوغان و حزب عدالت و توسعه باید صادقانه به میدان بیاید و به طور شفاف اعلام کند که آیا خواهان برقراری صلح و ثبات است یا می خواهد جنگ و درگیری ادامه پیدا کند. الان در این شهر کوچک چندین زن و کودک مجروح شده اند و ما شرایط سخت و خطرناکی را از سر گذراندیم.”

از سوی دیگر CNNturk از این موضوع خبر داد که دیروز در استان درسیم گروهی از افراد شاخه نظامی پ.ک.ک با نیروهای ویژه ژاندارمری درگیری شده اند و نیروهای نظامی ترکیه به منظور تعقیب افراد پ.ک.ک به مدت ۸ساعت جاده اصلی ارزنجان به درسیم را مسدود کرده اند اما به خاطر بارش سنگین برف و سرمای بیست درجه زیر صفر نتوانسته اند به عملیات تعقیب ادامه دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *