۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • همدستی اردوغان و پ.ک.ک، ترکیه را از بین می برد

همدستی اردوغان و پ.ک.ک، ترکیه را از بین می برد

  • ۴ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۹۸ بازدید
  • ۰

دولت باغچلی از سیاست های رجب طیب اردوغان در قبال مذاکرات صلح به تندی انتقاد کرده و اقدامات او را هموارکننده ی راه تجزیه ی ترکیه دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در حالی که این روزها بحث بر سر ضرورت گنجانده شدن امکان آموزش زبان کُردی در قانون اساسی ترکیه مطرح شده و پ.ک.ک این موضوع را به عنوان یکی از پیش نیازهای تداوم مذاکرات صلح می داند؛ دولت باغچلی در این خصوص مواضع متفاوتی اتخاذ کرد.
باغچلی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) دیروز در قونیه یعنی زادگاه و حوزه ی انتخابیه ی داوداوغلو، به تندی از سیاست های حزب عدالت و توسعه انتقاد کرده و گفت:«زبان ترکی برای ما، امکانی برای دفاع از کیان و ارزش های ملی ماست و عده ای می خواهند این زبان را از ما بگیرند. این روزها اردوغان با اوجالان و پ.ک.ک همدست شده و آنها به دنبال آن هستند که ترکیه را به ۳۶ قطعه ی کوچک تجزیه کنند. ای برادران و خواهران من! از خواب غفلت بیدار شده و بدانید که وطن دارد از دست می رود. موضوع عقب نشینی تروریست های پ.ک.ک دروغی بیش نیست و آنان فقط می خواهند سر ما را کلاه بگذارند. از همه ی هواداران حزب عدالت و توسعه درخواست می کنم که دیگر بیش از این فریب اردوغان را نخورند. او همه ی موانع را از سر راه تروریست های پ.ک.ک برداشته و همه چیز ما را از بین می برد.»
باغچلی در ادامه ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت اردوغان گفت:«دیگر گذشت آن دورانی که به سفارش رفقای اردوغان، در برخی کوچه ها و خیابانی های شهرهای عربی، پوستر بزرگ اردوغان را بر سردر خانه ها نصب می کردند. اردوغان برای کشته شدگان مصر اشک تمساح می ریزد اما در برابر قتل صدها ترکمن مظلوم هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد.»
این اظهارات باغچلی در حالی بیان شده که رییس مجلس ملی ترکیه یک هفته پیش اعلام کرده بود که برای اقناع حزب حرکت ملی و حزب جمهوری خلق در خصوص تغییر قانون اساسی ترکیه در حال رایزنی است.
باغچلی سیاستمدار کهنه کار و دارای دکترای رشته ی اقتصاد، در دوران دستگیری اوجالان، در دولت ائتلافی اجویت، پست معاونت نخست وزیری را در اختیار داشت. حزب وی در حال حاضر ۱۳ درصد از آرای ترکیه را در اختیار دارد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین