۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هشدار جدی پ ک ک به دولت ترکیه

  • ۷ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۱

گروهک تجزیه طللب پ ک ک دولت ترکیه را به دلیل بهانه جویی های مختلف در روند مذاکرات صلح متهم کرده ،و به دولت اردوغان در صورت برداشتن گامهای لازم در راستای انجام تعهدات خود در روند حل مسالمت آمیز مسئله کرد هشدار جدی داده ،و برای قرار گرفتن در موقعیت جنگ از آمادگی کامل نیرو های خود خبر داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، شاخه نظامی گروهک تروریستی پ ک ک (ه.پ.گ) به بد نیتی ترکیه ، به روند صلح هشدار داده است . در این بیانیه پ ک ک اقدامات دولت ترکیه را که برخلاف روند مذاکرات می باشد این گونه تشریح کرد :
-در شمال ترکیه پایگاههای نظامی جدید احداث شدند و در کنار محکم سازی پایگاههای قدیمی ، قوا و ادوات جنگی تازه ای به این مراکز منتقل شدند.
– ترکیه نیروهای تازه نفس را به جای نیروهای ضعیف و یا درمانده از جنگ اعزام کرد .
– همچنین با اهداف نظامی ، سدها و جاده های تازه ای احداث شدند و بر شمار مزدوران مسلح محلی افزوده شد .
– از سوی دیگر در چارچوب تدارکات جنگ در ترکیه و عراق هواپیماهای تجسسی بر فراز مناطق استقرار نیروهای گریلایی به گشت زنی خود ادامه دادند.
پ ک ک در ادامه اذعان داشت :نیروهای گریلا تمامی ملزومات نخستین مرحله روند صلح را بجای آوردند اما دولت و مراکز سیاستگذاری ترکیه در مرحله دوم روند که از ماه ژوئن آغاز شده نسبت به عملی کردن تعهدات خود اقدامی انجام نداده اند .
پ ک ک ضمن انتقاد تند از مواضع ترکیه اعلام کرد در صورتی که دولت اردوغان از برداشتن گامهای لازم در راستای انجام تعهدات خود در روند حل مسالمت آمیز مسئله کرد سر باز زند نیروهای گریلایی برای قرار گرفتن در موقعیت جنگ از آمادگی کامل برخوردارند .

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. حق با اونهاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین