۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هشدار ترکیه به اروپا در مورد پ.ک.ک

  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۳
  • ۱۸۱ بازدید
  • ۰
وزیر امور خارجه ی ترکیه بر این باور است که پ.ک.ک همچنان یک گروه تروریستی است و مبارزه ی شاخه ی نظامی این حزب با داعش چیزی را عوض نمی کند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی NTVmsnbc مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ی ترکیه پس از دیدار با همتای آلمانی خود اشتان مایر اعلام کرد:«مساله ی ترور برای ما مساله ی بسیار حساس و مهمی است و ما برای مبارزه با ترور تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده ایم. ما دروازه های مرزی خود را به روی آوارگان عراقی و سوری گشوده ایم، اما از همه ی گذرگاه های خود مراقبت می کنیم تا تروریست ها وارد کشور ما نشوند. ما با سوریه نهصد کیلومتر و با عراق ششصد کیلومتر مرز داریم و کنترل این مرزهای طولانی دشواری های خاص خود را دارد. ما در حوزه ی ترور، لازم می دانیم بر این مساله هم تاکید کنیم که پ.ک.ک طی هفته های اخیر در عراق از شرایط موجود استفاده کرده و برای جلب توجه اروپا و غرب، با داعش می جنگد. اما این جنگ چیزی را تغییر نمی دهد و به اتحادیه ی اروپا هشدار می دهیم که گول این اقدامات را نخورند و بدانند که پ.ک.ک همچنان یک گروه تروریستی است و نباید جنگ این گروه با داعش منجر به آن شود که نام پ.ک.ک از لیست بین المللی ترور خارج شود. قرار نیست ما تابع چنین منطقی باشیم که دوستان اروپایی ما اعلام کنند تروریست ما خوب و تروریست شما بد است. ترور یک واقعیت عینی و غیرقابل بحث است و نباید با اتخاذ سیاست های موقت، مرتکب خطا شد».
چاوش اوغلو در ادامه از این موضوع خبر داد که دیروز ده هزار کُرد سوریه ای از کوبانی گریخته و وارد ترکیه شده اند و پیش تر نیز سی هزار کُرد ایزدی به ترکیه پناه آورده اند.
گفتنی است چاوش اوغلو پیش تر نیز از این موضوع ابراز نگرانی کرده بود که ممکن است تسلیحات و مهمات ارسالی از سوی غرب برای مبارزه با داعش به دست پ.ک.ک بیفتد و جمیل چیچک رئیس مجلس ملی ترکیه نیز از احتمال خروج نام پ.ک.ک از لیست بین المللی ترور ابراز نگرانی کرده بود.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *