۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مقامات کردستان عراق موظف به برخورد با گروهک تروریستی پژاک هستند

مقامات کردستان عراق موظف به برخورد با گروهک تروریستی پژاک هستند

  • ۲۸ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه مقامات کردستان عراق موظف به برخورد با گروهک تروریستی پژاک هستند، گفت: آنها هرچه زودتر برای تأمین امنیت این منطقه باید چاره‌ای بیاندیشند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :حجت‌الله سوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به درگیری اخیر نیروهای سپاه با گروهک تروریستی پژاک و شهادت ۶ تن از پاسداران، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر نیروهای سپاه در برخورد با جریان تروریستی به‌خوبی عمل کرده و در موارد بسیار برنامه و اقدامات این گروهک را خنثی کرده‌اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چند سال اخیر به‌ویژه سال ۹۰ در برخورد با گروهک تروریستی پژاک در غرب کشور، افزود: در آن زمان پاسداران با هوشمندی و قدرت، تروریست‌ها را از مواضع چندین ساله خود در مرزهای غربی بیرون راندند و این افراد به خاک اقلیم کردستان عراق فرار کردند.

وی با بیان اینکه اقلیم کردستان عراق هم‌اکنون توانایی برخورد با گروهک پ.ک.ک و پژاک را ندارد، تصریح کرد: ناتوانی این اقلیم برای کنترل پژاک زمینه اقدامات تروریستی این گروهک را فراهم کرده است.

سوری با تأکید بر اینکه حضور سرکرده گروهک تروریستی پژاک در کشور آلمان نشان‌دهنده سرسپردگی این گروهک به غرب است، گفت: این گروهک با وجود دریافت صدمات و آسیب‌های بسیار از سوی پاسداران انقلاب اسلامی به‌علت حمایت بی‌انتهای کشورهای غربی مدام خود را ترمیم و احیا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه تحرکات هماهنگ گروهک تروریستی منافقین و گروهک تروریستی پژاک در چند هفته اخیر نشان‌دهنده برنامه ریزی دقیق و هدفمند رژیم صهیونیستی برای ایجاد التهاب و تنش در ایران است، افزود: با توجه به دستاوردهای ایران در مذاکرات اخیر هسته‌ای، رژیم صهیونیستی تحت فشار و انزوا قرار گرفته‌ است، از این رو برای بیرون آمدن از وضعیت کنونی با استفاده از نیروهای خودفروخته خود دست به اقدامات تروریستی و التهاب‌آفرین می‌زند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه نیروهای نظامی و مرزبانی به‌ویژه سپاه به طور کامل در مناطق مرزی مستقر هستند، گفت: به طور حتم پاسداران در آینده انتقام شهدای اخیر خود را از نیروهای تروریستی پژاک خواهند گرفت.

سوری با بیان اینکه استحکامات سپاه پاسداران در مرزها به‌ویژه مرزهای غربی راه را برای نفوذ گروهک‌های تروریستی بسته است، تصریح کرد: اعتماد مرزنشینان به نیروهای سپاه ضامن اقتدار این نیروها در منطقه است.

وی افزود:‌ در بازدید کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شاهد بودیم که مردم با تشکیل پایگاه‌های بسیج از مناطق خود حفاظت می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، بر لزوم برنامه‌ریزی مقامات اقلیم کردستان عراق برای افزایش امنیت منطقه و برخورد با گروهک‌های تروریستی تأکید کرد و گفت: به‌طور حتم دستگاه دیپلماسی و دستگاه‌های مربوطه هم باید برای تحقق این موضوع وارد مذاکره شوند تا بیش از پیش از فعالیت گروهک‌های تروریستی در منطقه جلوگیری شود./

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین