۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرگ مشکوک، تاوان تحقیق در خصوص پژاک

  • ۵ اسفند ۱۳۹۱
  • ۲۲۱ بازدید
  • ۰

جسد «کلود کوواسی خبرنگار سوئیسی در حالی روز جمعه ۲۰ بهمن ماه (۸ فوریه)در آپارتمانش پیدا شد که از طرف پلیس سوئیس مرگ او بر اثر سوءمصرف کوکائین گزارش شده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: آنچه مرگ این خبرنگار را مرموز و مشکوک جلوه می‌دهد تحقیقات و گزارش های او در مورد نقش گروهک تروریستی پژاک در ترانزیت و توزیع مواد مخدر در اروپا می‌باشد. چرا که طبق گزارش ها و ادعای دوستان نزدیک به او، کلود کوواسی در تحقیقات خود به نتایج مهم و ارزشمندی در مورد فعالیت های گروهک پژاک در اروپا و حمایت کشورهای اروپایی از این گروهک تروریستی به دست آورده بود. کلود کوواسی قصد داشت که نتایج این تحقیقات را در هفته گذشته منتشر کند.

بعضی از گمانه زنی ها از نقش دستگاه اطلاعاتی کشور سوئیس در قتل این خبرنگار حکایت می‌کند چرا که او زمانی عضو سرویس امنیتی این کشور بوده است.

اما احتمال دیگری که به واقعیت نزدیک‌تر است این است که این خبرنگار توسط اعضای اروپانشین گروهک تروریستی پژاک کشته شده باشد چرا که همان طور که در بالا بدان اشاره شد، کوواسی قصد داشته که اسناد و مدارک مربوط به نقش این گروهک در ترانزیت و توزیع مواد مخدر در بین کشورهای اروپایی را منتشر کند.

گفتنی است در شرایطی علت مرگ کوواسی سوءمصرف مواد مخدر عنوان شده است که دوستان و نزدیکان این خبرنگار در مصاحبه با سایت های خبری اذعان کرده اند که وی هیچگونه سابقه مصرف مواد مخدر نداشته و احتمال می‌دهند که بدین روش به قتل رسیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین