۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مخالفان صلح و آرامش

  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
  • ۲۱۵ بازدید
  • ۰

مواضع اردوغان و دولت وی در راستای اجرای طرح مذاکره و برقراری صلح در منطقه به دور از صداقت بوده و هیچ وقت سلاح‌هایمان را زمین نخواهیم گذاشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : بوزان تکین از فرماندهان سابقه‌دار در پرونده‌ی قربانیان ترکیه در آخرین موضع‌گیری سرکردگان سابقه‌دار پ‌ک‌ک و پژاک اظهار داشت که ، مواضع اردوغان و دولت وی را در راستای اجرای طرح مذاکره و برقراری صلح در منطقه به دور از صداقت خوانده و گفته ما هیچ وقت سلاح‌هایمان را زمین نخواهیم گذاشت؛ چراکه این توطئه‌ی دولت اردوغان علیه پ‌ک‌ک و سرکرده‌ی زندانی آن است. بوزان معتقد است ترکیه با اجرای این پروژه، درصدد است مبارزه و مقابله‌یی روحی ـ روانی را علیه اعضا و سرکردگان پ‌ک‌ک و دیگر زیرمجموعه‌های این فرقه را شروع کند.
لازم به الذکر است ، پ‌ک‌ک و پژاک و سرکردگان قندیل‌نشین و زاپ‌نشین این فرقه‌ها، هیچ وقت آماده نخواهند شد سلاح‌ها را زمین بگذارند و در کشور دیگری پناهنده شوند. این افراد طعم کرسی‌نشینی آنهم در دره‌های خوش‌ آب و هوا همراه با برده و بندگان زیادی متشکل از دختران و پسران نوجوان و جوان که مدام در خدمت این سرکردگان هستند را چشیده‌اند؛ لذا به این سادگی از این لذت و آرامش شخصی خود نخواهند گذشت. شاید وضعیت آب‌وهوایی کوهستان از منظر هرکسی آنهم در زمستان بسیار سخت و دشوار باشد که اینچنین نیز هست؛ اما این موضوع درخصوص سرکردگان پژاک و پ‌ک‌ک صدق نمی‌کند؛ چراکه هریک از آنها دارای شمار زیادی برده و بنده هستند که مدام در خدمت آنها هستند و اجازه نمی‌دهند کوچکترین کاری حتی شخصی را نیز انجام دهند. این نوجوانان که اکنون برده و بنده‌ی این فرمانده‌ها شده‌اند؛ حاضرند بخاطر حفظ جان و آرامش شیخ دره‌نشین و خوش‌نشینشان، از جان خود بگذرند. این همان اوج تفکرات فرقه‌یی است که چشم‌ها را کور و گوش‌ها را کرَ می‌کند. این سرکردگان نیز به سطح بردگی و بندگی برده‌های خود ایمان دارند؛ لذا به این سادگی از کرسی و موقعیت خود دست نخواهند کشید. برای این افراد که سالها برای برده‌کردن نوجوانان کُرد تلاش کرده‌اند و دهها هزار نفر را کشته‌اند؛ دست‌کشیدن از موقعیت کنونی خود بخاطر منافع ملت‌های منطقه، پیشنهادی غیرمنطقی خواهد بود؛ چراکه این افراد برای حفظ کرسی و برده‌های خود در کوهستان‌ها، حاضرند دست به هرکاری بزنند تا این پروسه به نتیجه‌یی مثبت نرسد و آرامش و آسایش به منطقه بازنگردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین