۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مبارزه با تروریست از سوابق درخشان حاج شیخ غلامرضا حسنی

مبارزه با تروریست از سوابق درخشان حاج شیخ غلامرضا حسنی

  • ۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۳۶۴ بازدید
  • ۱

مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی در اویل انقلاب اسلامی توانست گروه هایی تروریستی دمکرات و کومله را شکست دهد. شکست تروریست ها در این مقطع سوابق درخشانی در مبارزات این مجاهده نستوه می باشد.

به گزارش انجمن بی تاوان ،حجت الاسلام غلامرضا حسنی در شامگاه دوشنبه ۳۱ اردیبهشت و پنجم رمضان بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت.
مرحوم غلامرضا حسنی متولد ۲۹ تیر ۱۳۰۶ در بزرگ‌آباد ارومیه بود و تا ۲۴ دی ۱۳۹۲ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعهٔ شهر ارومیه بود.
او از مخالفان نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفتهٔ خود از ۱۸ سالگی تا امروز (قبل و بعد از انقلاب) همیشه اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته است.
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ و در جلسه اعضای هیئت دولت، مرحوم حجت الاسلام حسنی «نشان درجه یک شجاعت» را دریافت کرد.
این نشان به‌خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب ۵۷، مبارزات مرزی در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌است.

از سوابق درخشان مباراتی مرحوم حسنی می توان به مبارزه با تروریست های حزب دمکرات کردستان در سال ۱۳۵۸ اشاره نمود.حزب دموکرات کردستان که اساسا حزبی مارکسیستی و لنینیستی بود، پس از انقلاب ۵۷ بعنوان حزب سوسیال دموکرات با سیاستهای شدیدا ملی گرایانه و روشی مسلحانه که به کمتر از خودمختاری کردستان راضی نبود، به رهبری «عبدالرحمان قاسملو» وارد صحنه شد. در این هنگام حزب زحمتکشان کردستان (کومله) نیز با افکار چپی و مائوئیستی که البته از ضعف ایدئولوژیک رنج میبرد و خود را پیشاهنگ پرولتاریای کردستان می دانست، با خط مشی مسلحانه وارد جریانات سیاسی منطقه گردید. زمانیکه تنها ۸ روز از عمر انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران گذشته بود، در ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ تروریستها پادگان مهاباد را غارت کردند.

پس از اینکه تروریست ها پادگان مهاباد را خلع سلاح نمودند و پس از سازماندهی، با لشکری کاملا مسلح که تعدادشان بیست هزار تن یا حتی بیشتر عنوان شده، جهت برگزاری میتینگ حزبی راه نقده را در پیش گرفتند! نقده ایی که تنها یک پنجم آنرا هموطنان کردزبان تشکیل میدادند. تروریست های دموکرات وارد نقده شده و در استادیوم ورزشی شهر جمع میگردند. در این هنگام با شلیک گلوله ایی، ۲۰ هزار تروریست تا دندان مسلح به خیابانهای شهر ریخته و شروع به شلیک بطرف مردم بیگناه و کشتار آنان مینمایند.

در این مقطع حساس و تاریخی مرحوم حاج شیخ غلامرضا حسنی مجاهده نستوه توانست با شجاعت و دریات هرچه تمام تروریست های کُردی را شکست و از شهر خارج کند.خوشبختانه با مقاومت و جان‌فشانی و فداکاری غیورمردان و شیرزنان سولدوزی این طرح استعماری شکست خورد و نهایتاً با ورود ارتش و نیروهای مردمی اورمیه به رهبری حاج آقاحسنی در سومین روز درگیری‌ها، مزدوران سراپا مسلح شکست را پذیرفته و هزاران نفر از اشرار و ضدانقلاب‌ها پا به فرار گذاشتند و برای همیشه خواب چنین نقشه و توطئه‌ای را به گور بردند. این‌که دلایل و علل وقوع جنگ نقده چه بود و چه افرادی به دنبال عملیاتی شدن توطئه شوم استکباری بودند،

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. گوه به قبر حسنی جاکش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *