۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرمول تاسیس پژاک از واشنگتن رسید

  • ۲۸ آذر ۱۳۹۱
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰

مهمت عونی اُز گورَل تشکیل پژاک را از ایده ها و خواسته های آمریکا دانسته و بر این باور است که روابط سیاسی شخص اوجالان با کشورهای خارجی نیاز به تحقیقات دقیق دارد.

به گزارش انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس مهمت عونی اُز گورَل تحلیل گر سیاسی و روزنامه نگار نامدار ترکیه در گفتگو با مجله تحلیل سیاسی آکسیون، به مساله روابط خارجی عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ.ک.ک اشاره کرده و گفت:” من قبلا در یک نهاد فکری و استراتژیک که بعدها فهمیدم از سوی میت تاسیس شده یک جوان کُرد به نام اوجالان را دیدم که به عنوان یکی از اعضای جنبش سیاسی و دینی موسوم به شرق بزگ و مسلمان فعالیت می کرد. من بعدها ردّ روابط خارجی اوجالان را دنبال کردم و امروزه به این نتیجه رسیده ام که یکی از نکاتی که در زندگی سیاسی وی کاملا مبهم و تاریک مانده است موضوع روابط او با سیاستمداران انگلیسی، آمریکایی و یونانی است. من در این خصوص به اسناد و اطلاعات خوب و ارزشمندی دست یافته ام که البته در حال حاضر امکان ارائه این اسناد وجود ندارد.”

وی در ادامه و در مقابل اصرار مصحابه گر مجله آکسیون مبنی بر رو نمودن برخی اطلاعات درباره فعالیت های مخالفان مسلح کُرد می گوید:” برای شما مثالی می آورم. در دمشق یک بنای کوچک ۴طبقه وجود دارد که در آن کلیه اسناد و آرشیوهای کتبی و صوتی و تصویری پ.ک.ک نگهداری می شود. جزییات دقیق همه دیدارها،محاکمه ها، تحقیقات محرمانه و بسیاری مسائل امنیتی و سیاسی دیگر بایگانی شده و هیچ کدام از آنها از بین نرفته اند. یکی از این اسناد، گزارش مفصلی است که در یک نهاد استراتژیک آمریکایی در واشنگتن تدوین شده و برای سران پ.ک.ک در قندیل فرستاده شده است. در این گزارش به طور کامل درباره اهمیت ایران و موضوع کردهای ایران سخن رفته و از پ.ک.ک خواسته شده تا گروهی را برای فعالیت در ایران مامور کند و همین موضوع نیز نخستین قدم برای تاسیس پژاک است.”

گفتنی است این روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی ترکیه بهار امسال به مدت دو روز در کوهستان قندیل با مراد قاراییلان از سران کردهای مخالف ترکیه مصاحیه کرده و بسیاری از رسانه های ترکیه به این موضوع اشاره کرده بودند که ازگورل به سفارش حکومت ترکیه و به قصد میانجی گری به قندیل فرستاده شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *