۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بغداد با حضور مسلحانه اعضای پ.ک.ک در عراق مخالف است

بغداد با حضور مسلحانه اعضای پ.ک.ک در عراق مخالف است

  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۱۷۹ بازدید
  • ۰

و,زارت امور خارجه اعلام کرده مخالف ورود هر گونه گروه مسلح به داخل خاک عراق است .
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : حملات تروریستی و نا امنی در کردستان به اوج رسیده و علی رغم این همه انفجار و خونریزی گروهک تروریستی پ.ک.ک مسلحانه وارد کشور عراق می شود ، تا این حملات تروریستی را در اکثر مناطق عراق گسترش دهد.
پ.ک.ک در راستای پروسه عقب نشینی به کشور عراق مهاجرت کرد و با توجه به مذاکرات صورت گرفته مقرر شده بود که نیروهای پ.ک.ک به قندیل اعزام شوند ولی شواهد حاکی از آن است که پ.ک.ک قسمتی از اعضای خود را به کرکوک فرستاده تا بازیچه دست بارزانی شوند .
مسعود بارزانی هنوز نتواسته ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق در مورد تعیین سرنوشت کرکوک را به اجرا در آورد ،و دولت مرکزی نیز روز به روز در آنجا حضوری پررنگ دارد . ولی بارزانی می تواند از این شرایط بهره مند شود و برای مقابله با آنان از اعضای پ ک ک استفاده نماید و این به نفع بارزانی برای کنترل ترکمن های کرکوک نیز خواهد بود که گرایش به ترکیه را دارند . پ.ک.ک قسمتی دیگری از اعضای تروریستی خود را به کشور سوریه اعزام کرده ، لازم به الذکر است که گروه اعزام شده به سوریه بیشتر از اعضای ایرانی پژاک هستند و مقرر گردیده تا با P.Y.D. شاخه سوریه ای پ.ک.ک همکاری کنند تا مانع تحقق صلح در کردستان سوریه شوند .
با توجه به ماهیت آشکار و تروریستی پ.ک.ک دولت مرکزی عراق مخالف ورود مسلحانه پ.ک.ک به خاک این کشور می باشد و وزارت امور خارجه عراق اعلام داشت :حکومت عراق ضمن اعلام حمایت از اقدامات مثبت و دموکراتیک دولت ترکیه برای حل معضلات کردهای این کشور و پایان درگیری با پ.ک.ک، عقب نشینی و خروج نیروهای این حزب به سوی شمال عراق را مصداق نادیده گرفتن تمامیت ارضی و اعتبار سیاسی حکومت مرکزی بغداد می داند. در حالی که نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نظر عکس با دولت مرکزی داشته و در دیدار با مقامات حکومت ترکیه و همچنین در تماس با سران پ.ک.ک، حمایت خود را از مذاکرات صلح اعلام کرده و خروج نیروهای پ.ک.ک از ترکیه و اقامت آنها در خاک اقلیم را بلامانع دانسته است،

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *