۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • عثمان اوجالان: پ.ک.ک خانواده ما را به قتل تهدید می کند / شورای رهبری فعلی پ.ک.ک، صلاحیت ندارد

عثمان اوجالان: پ.ک.ک خانواده ما را به قتل تهدید می کند / شورای رهبری فعلی پ.ک.ک، صلاحیت ندارد

  • ۲۰ تیر ۱۳۹۸
  • ۲۵۶ بازدید
  • ۰

عثمان اوجلان در گفتگویی با هفته نامه (باس) دربارەی تهدیدات گروه تجزیه طلب پ.ک.ک نسبت به خانواده خود سخن گفت.

به گزارش انجمن بی تاوان، “عثمان اوجالان” برادر “عبدالله اوجالان” رهبر دربند پ.ک.ک در این گفتگو از تهدیدات گروه خشونت طلب پ.ک.ک نسبت به خانواده خود پرده برداشت و اظهار داشت؛ اوجالان معتقد است که کردهای ترکیه باید خود مسئله کردی را با دولت ترکیه حل و فصل کنند.

برادر اوجالان در ادامه گفت؛ قندیل نشینان از ۴ سال پیش دیگر به دستورات رهبر دربند پ.ک.ک توجهی ندارند و از او پیروی نمی کنند و تنها از اسم او استفاده می کنند حتی حزب دمکراتیک خلقها (HDP) هم دیگر اوجالان را به رسمیت نمی شناسد.

عثمان اوجلان در این گفتگو با اشاره به اینکه شورای رهبری فعلی پ.ک.ک فاقد صلاحیت لازم است افزود؛ خانوادەی ما به صورت مداوم هم از سوی دولت ترکیه و هم از سوی پ.ک.ک، مورد تهدید قرار می گیرد. وی در ادامه اظهار داشت که به همین دلیل پس از دیدار برادرم از زندان ایمرالی، نیروهای پ.ک.ک، خانوادەام را با فشار و تهدید ناچار به سکوت کردند و برادرم از این دیدار هیچ بیانیه ای منتشر نکرد.

برادر رهبر دربند گروه جدایی طلب پ.ک.ک، می گوید: پس از اینکه ما از پ.ک.ک جدا شدیم، این حزب تغییرات فراوانی کرد و جمیل بایک با هر کس که دشمن اوجالان بود هم پیمان شد، اکنون نیز پ.ک.ک خود دشمن کردهاست و هیچ نفعی به خلق کرد نرسانده است.

عثمان اوجلان دربارەی آغازگر بودن جنگ برادرکشی در اقلیم کردستان توسط پ.ک.ک نیز می گوید، این احتمال وجود دارد، زیرا پیشتر نیز این گروه برای منافع خود، تلاش کردە در اقلیم کردستان آشوبگری کند، اما با ین حال رهبر بارزانی با کنترل بر اوضاع از وقوع چنین جنگی پیشگیری کردە است.

در رابطه با اطلاعیه هفته گذشته پ.ک.ک در مورد ایجاد یک نیروی نظامی جدید که در آن کودکان و نوجوانان اقلیم کردستان را مسلح کرده، رسانه های گروه با انتشار ویدیویی اعلام کردند که نیروی نظامی جدیدی به نام “نیروهای دفاع ذاتی جنوب کردستان” در اقلیم کردستان فعالیت خود را آغاز کرده است. وی با ابراز اینکه اینگونه حرکات بی احترامی به حکومت و سران اقلیم است ادامه داد پ.ک.ک به جای اینکه در کنار بارزانی باشد راه خصمانه با سران اقلیم را در پیش گرفته است و بر ضد کردها عمل می کند.

عثمان اوجالان در پایان گفت: پس از آنکه از گروه جدا شدیم، پ.ک.ک در تمام مناطق بر ضد کردها قدم برداشت و کاملا به نفع دولت ترکیه گام بر می دارد و می خواهدبه  امنیت و ثبات اقلیم کردستان ضربه بزند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *