۱۰ فروردین ۱۴۰۳

عبدالله اوجالان آزاد می شود؟

  • ۱۸ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰

یکی از نمایندگان مجلس از لیست حزب حزب ملی خلق (MHP) اعلام کرده که مقامات ترکیه منتظر گزارش پزشکی درباره‌ی مریضی‌های عبدالله اوجالان (سرکرده‌ی دربند پ‌ک ک و پژاک) هستند که بدنبال تحویل این گزارش از سوی پزشک‌ها، اوجالان آزاد خواهد شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل خبرگزاری دوغان ترکیه ،یوسف هالاچ اغلو نماینده‌ی شهر قیصر از لیست حزب ملی‌گرای ترکیه از تصمیم وزیر عدالت این کشور (سعدالله ارگین) مبنی بر آزادکردن آن دسته از زندانیانی که مشکل سلامتی داشته باشند؛ گفته است.

هالاچ در این خصوص گفته که عبدالله اوجالان قبلاً به سرطان پروستات دچار شده و اکنون نیز گفته می‌شود که دچار امراض دیگری در ناحیه‌ی حلق، گوش و بینی شده و اگر تیم پزشک‌های متخصص این موضوع را تأیید کنند، اوجالان آزاد خواهد شد.

ارگین وزیر عدالت ترکیه این تصمیم را مختص به این وزارتخانه دانسته و اعلام کرده بنا بر تأیید ما و تیم پزشک‌ها متخصص، تمامی بیمارانی که مشکل جسمی و سلامت داشته باشند؛‌ از زندان آزاد خواهند شد. ارگین همچنین در ادامه‌ی سخنانش به این نکته هم اشاره کرده که مراحل نهایی این تصمیم در این هفته به پایان خواهد رسید.

جبهه‌ی مخالف پروسه‌ی امرالی در پارلمان این کشور معتقدند که دولت و حکومت درصدد است با تصویب این ماده در مجلس، به فاز دوم این پروسه که همان آزاد کردن اوجالان از زندان و ۵۰ تن دیگر از اعضا و سرکردگان این فرقه در زندان‌های ترکیه است، وارد شود. اما بسیاری از آنها (اعضای زندانی پ‌ک‌ک) به هنگام دستگیری زخمی بوده‌اند و یا جراحت‌های قبلی داشته‌اند؛ چون اینها اکثراً‌ در جریان درگیری با نظامیان ارتش این کشور دستگیر شده‌اند.

پروسه‌ی امرالی در ترکیه و خارج از آن، دارای مخالفان زیادی است که دو حزب اصلی در داخل مجلس و خانواده‌ی قربانیان از مهمترین مخالفان آن به حساب می‌آیند. گفتنی است این بازی اردوغان و اوجالان که بنام پروسه‌ی امرالی شناخته شده است، تاکنون مراحل اولیه‌ی خود را پشت سر گذاشته و گفته می‌شود بخشی از اعضای مسلح این فرقه‌ها خاک ترکیه را ترک کرده‌اند؛ چراکه این اولین قانون این بازی بود. حال باید منتظر بود و دید که آیا اردوغان در کدام میدان بازی می‌کند؟ آیا سناریویی ویژه برای نابودی جریان ترور و سرکرده‌ی دربند آن دارد؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *