۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم خواستار دیدار و ارتباط با شورای ائتلاف مخالفین سوری

صالح مسلم خواستار دیدار و ارتباط با شورای ائتلاف مخالفین سوری

  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
  • ۳۸۲ بازدید
  • ۰

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک (PYD ) اعلام کرد که احمد معاذ الخطیب برای ادامه فعالیت های خود، ضرورت حضور کردها در شورای ائتلاف را به عنوان یک شرط اساسی مطرح نموده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، به نقل از فرات نیوز (نهاد رسانه ای پ.ک.ک و پژاک) صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کرردهای سوریه که برای حضور در چند نشست سیاسی و سخنرانی به هلند سفر کرده است، از تمایل حزب خود برای دیدار با شورای ائتلاف مخالفین سوری خبر داد.
وی گفت:« شورای ائتلاف مخالفین سوری بدون حضور کردها نمی توانند بحران سوریه را حل کنند و در صورتی که آنان تمایل به دیدار با ما داشته باشند، از این موضوع استقبال کرده و حاضریم با آنان گفتگو کنیم.»
وی در ادامه افزود:« احمد معاذ الخطیب رییس پیشین شورای ائتلاف مخالفین سوری به دوستان نزدیک خود اعلام کرده که اگر کردها در شورای ائتلاف حضور پیدا کنند، حاضر است به جمع مخالفین بازگردد. الخطیب نیز بلاخره به این نتیجه رسید که بدون حضور فعالان سیاسی عضو هیات عالی کردها، بحران سوریه لاینحل باقی خواهد ماند.»
وی درباره تداوم بحران کنونی در دمشق، حلب و سایر مناطق سوریه گفت:« متاسفانه در حال حاضر در سوریه شاهد تکرار یک روند بی نتیجه هستیم. رژیم اسد هنوز هم قدرتمند است و مرتب از دوستان خود سلاح می گیرد و با مخالفین می جنگد. مخالفین نیز به طور مداوم از عربستان، ترکیه و قطر سلاح و مهمات می گیرند و این روند مدام در حال تکرار است و تاکتیک بزن و یگریز، تنها شیوه رویارویی نیروهاست.»
گفتنی است صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک قبلا نیز در گفتگوی اختصاصی با کردپرس اعلام کرده بود که حزب وی خواهان ارتباط با ترکیه و مخالفین سوری است و اگر گفتگوهای اوجالان و نمایندگان اردوغان به جایی برسد که از حزب اتحاد دموکراتیک بخواهند در کنار مخالفین سوری و در صف مقابل دولت بشار اسد بجنگد، چنین چیزی را خواهد پذیرفت.
صالح مسلم در شرایطی به تکرار خواسته های قبلی خود پرداخته که مخالفین سوری و ۱۰ تن از وزرای خارجه چند کشور مرتبط با مساله سوریه هفته آینده در ترکیه و در نشست موسوم به دوستان سوریه گرد هم خواهند آمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *