۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • صالح مسلم: آتش بس در سوریه برای کردها معنایی ندارد

صالح مسلم: آتش بس در سوریه برای کردها معنایی ندارد

  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۰۲ بازدید
  • ۰

رهبر PYD در سخنانی مدعی شد: به دلیل حملات گروههای تروریستی النصره و داعش به مواضع کردها، این آتش بس برای آنها معنایی ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از Ozgur-Gundem، صالح مسلم، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی عنوان کرد: در واقع هدف از آتش بس در سوریه نه اتمام درگیری ها بلکه کاهش درگیری ها بوده است. زیرا دو گروه تروریستی بزرگ در سوریه یعنی داعش و النصره به این آتش بس اعتنایی نمی کنند. به همین دلیل ما نیز مجبور به مقابله با حملات صورت گرفته از جانب این گروه ها هستیم. علاوه بر آنان، گروه هایی مانند احرار الشام، سلطان فاتح، سلطان مراد و … که در ارتباط نزدیک با القاعده هستند در حال فعالیت های نظامی در سوریه می باشند. در واقع هدف از این آتش بس نیز جلوگیری از بمباران جنگنده های روسی علیه مواضع این گروه های تروریستی در سوریه بود.
رئیس PYD گفت: رعایت آتش بس در حال حاضر تنها در یک محدوده کوچک اطراف دمشق صورت می گیرد و این مسئله کردها را زیاد تحت تاثیر قرار نمی دهد زیرا گروه هایی که با ما مبارزه می کنند خواستار آتش بس نیستند. در حال حاضر درگیری ها در الرقه، گری سپی، کوبانی و شدادی افزایش پیدا کرده است. در این مناطق با داعش مقابله می کنیم. از طرف دیگر نیز در اطراف اعزاز با نیروهای النصره مقابله می کنیم. به همین دلیل آتش بس برای کردهای سوریه معنایی ندارد. بعد از آتش بس درگیری ها شدت نیز پیدا خواهد کرد.
وی افزود: ترکیه و عربستان سعودی در سوریه خواستار آتش بس نیستند و به درگیری ها در گری سپی دامن می زنند. صدها شبه نظامی از مرزهای ختای وارد کردستان سوریه شده اند. به همین دلیل در آن مناطق همواره درگیری و تنش وجود دارد. این مسئله آشکارا نشان می دهد که چه کسی در سوریه خواستار جنگ است. ترکیه همچنان به داعش و النصره کمک های تسلیحاتی ارائه می کند.
صالح مسلم در ادامه خاطر نشان کرد: همه بدانند که سوریه مانند گذشته نخواهد شد. به همین دلیل فدرالیسم یکی از فرمول های مطرح در سوریه است. ما از فدرالیسم جغرافیایی حمایت می کنیم. سیستمی که بر ملت سوریه متکی باشد. فدرالیسمی که ما از آن حمایت می کنیم امکان زندگی تمام ملت در کنار یکدیگر را فراهم خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *