۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • شهید حبیب الله عبدالملکی/ دانشجوی شهیدی که امنیت کشورش را با تقدیم خونش تضمین کرد

شهید حبیب الله عبدالملکی/ دانشجوی شهیدی که امنیت کشورش را با تقدیم خونش تضمین کرد

  • ۱۵ آذر ۱۳۹۵
  • ۷۰۱ بازدید
  • ۱

شهید حبیب الله عبدالملکی همزمان با تحصیل در دانشگاه، از برقراری امنیت برای مردم کردستان غافل نبود و در طول دوران خدمت، روزها و هفته ها به دور از خانواده و در مناطق عملیاتی و قله‌های سر به فلک کشیده حضور می یافت.

به گزارش انجمن بی تاوان :حبیب الله عبدالملکی در مرداد ماه سال ۱۳۵۸ در روستای قلعه از توابع شهرستان قروه دیده به جهان گشود. محبعلی ـ پدر شهید ـ به کار کشاورز مشغول بود و از جمله افراد مورد اعتماد روستا محسوب می شد.

حبیب الله دوران کودکی را در محیط روستا پشت سر نهاد و بعد از رسیدن به سن یادگیری وارد مدرسه شد و تا پایان دوره راهنمایی در زادگاهش به تحصیل پرداخت و بعد از آن برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان راهی شهرستان قروه شد.

شهید عبدالملکی در سال ۱۳۸۱ و پس از پایان دوره ضرورت خدمت سربازی، بنا به علاقه ای که به خدمت در سازمان رزم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت، به عضویت این نهاد بر آمده از نهاد انقلاب در آمد و لباس سبز پاسداری را به تن کرد و برای دفاع از ایران اسلامی جانش را در کف دست گرفت.

نزدیک به یک سال از حضور شهید حبیب الله عبدالملکی در لشکر عملیاتی ۲۲ بیت المقدس کردستان می گذشت که سنت حسنه ازدواج را به جای آورد و صاحب یک فرزند پسر شد.

شهید عبدالملکی در سال ۱۳۸۹ در مقطع کاردانی در رشته مروج سیاسی وارد دانشگاه علمی کاربردی امام حسین(ع) واحد سنندج شد. این مرد بی ادعا و دلسوخته ولایت، علی رغم موانع و مشکلاتی که سد راهش بود، اما به عشق فراگیری علم و دانش یک بار دیگر پای در سرای دانش نهاد و در رشته مورد علاقه اش مشغول به تحصیل شد.

شهید عبدالملکی همزمان با تحصیل در دانشگاه، از برقراری امنیت برای مردم کردستان غافل نبود و در طول دوران خدمت، روزها و هفته ها به دور از خانواده و در مناطق عملیاتی و قله‌های سر به فلک کشیده حضور می یافت، به این امید که سهمی در برقراری امنیت آب و خاکش داشت باشد.

شهید حبیب الله عبدالملکی در روز دوم مردادماه سال ۱۳۹۰ در ماموریتی در منطقه شمالغرب در دفاع از انقلاب اسلامی و به منظور پاک سازی شمال غرب کشور در درگیری مسلحانه با گروهک پژاک به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. رحمت واسعه خداوند بر شهید حبیب عبدالملکی که اسوه اخلاق، حیا و ادب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *