۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ششمین سمینارملی «تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات» در ارومیه برگزار می شود

ششمین سمینارملی «تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات» در ارومیه برگزار می شود

  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۳۰۸ بازدید
  • ۰
ششمین سمینارملی تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه های استان، بیست و سوم اردیبهشت ماه جاری در ارومیه برگزار می شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کردپرس،«حجت الاسلام محمدباقر کریمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این سمینار افزود: آذربایجان غربی، استانی است که به تنوع قومیت و پیروان ادیان در کشور مشهور است و برگزاری چنین همایشی با همراهی رسانه ها می تواند همگرایی ملی موجود در بین اقوام و پیروان ادیان در استان را تقویت کند.
وی اضافه کرد: ۶۴ مقاله علمی به دبیرخانه این همایش ارسال و پس از بررسی های اولیه ۳۴ مقاله برای داوری نهایی انتخاب شده اند.
وی اظهار کرد: رسانه – مطبوعات – تعامل اقوام و هویت در جهانی شدن، رسانه – مطبوعات – تعامل اقوام و مهندسی فرهنگی و رسانه – مطبوعات – تعامل اقوام و مطالعات تطبیقی، سه محور برگزاری این همایش هستند که مقالات ارائه شده نیز در این محورها خواهند بود.
وی ادامه داد: بخش ویژه این همایش نیز به پیام مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری اختصاص دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در مراسم پایانی این همایش، از صاحبان مقاله های برتر تجلیل می شود، گفت: کتاب پنجمین دوره سمینار نیز در این دوره منتشر و در بین شرکت کنندگان توزیع می شود.
جواد زاهدی رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رسانه ها در دنیای امروز، نقش بسزایی در ارتقای فرهنگی و فکری جامعه دارند، افزود: این استان، رنگین کمان قومیت ها و پیروان ادیان مختلف است که باید با همراهی رسانه ها از این ظرفیت مهم اجتماعی بیشترین بهره را برد.
وی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت قابل توجه سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها و با حضور پرشور اصحاب رسانه در این همایش، گامهای بلندی را در وحدت بیشتر اقوام و پیروان ادیان برداریم و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر همدلی و همزبانی بین دولت و آحاد مختلف ملت حرکت کنیم.
سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها به اهتمام اصحاب رسانه از سال ۸۴ در آذربایجان غربی برگزار می شود.
گ آذربایجان غربی به عنوان رنگین کمانی از اقوام و پیروان ادیان مختلف در کشور محسوب می شود به طوری که در این استان به ویژه شهر ارومیه اقوام ترک و کرد، به همراه پیروان ادیان اسلام و مسیحیت و آشوری و ارمنی ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین