۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سفر صالح مسلم به تهران یک اقدام مثبت و ارزنده بود

سفر صالح مسلم به تهران یک اقدام مثبت و ارزنده بود

  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۲
  • ۲۷۴ بازدید
  • ۰

مسئول شاخه ی اروپای پ.ک.ک، سفر رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به ایران را ارزشمند و تاثیرگذار دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : زبیر آیدار مسئول شاخه ی اروپای پ.ک.ک، درباره ی سفر صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به ایران گفت:«این سفر اقدام مثبت و سازنده ای بود و ما بر این باوریم که در شرایط کنونی، لام است که احزاب کُرد سوریه، باید با همه ی کشورهای منطقه در ارتباط و تعامل باشند و درباره ی اهداف و برنامه های خود با سران کشورها به گفتگو بپردازند. ایران در منطقه ی خاورمیانه یک کشور مهم است و از آن جایی که در حوزه ی سوریه نیز، مواضع و دیدگاه های خاص خود را دارد، لازم است که کردهای سوریه نیز با ایران ارتباط برقرار کرده و به بیان دیدگاه های خود بپردازند. ما از محتوای گفتگوهای صالح مسلم با ایران اطلاع نداریم و نمی دانیم در این دیدار درباره ی چه موضوعاتی صحبت کرده اند اما با این حال معتقدیم که این گونه اقدامات دیپلماتیک سودمند است و باید در آینده هم ادامه پیدا کند.»
وی در ادامه افزود:«صالح مسلم قبلا به درخواست سران ترکیه به استانبول هم سفر کرده بود اما سفر به تهران دارای تفاوت های خاصی است چرا که مواضع ایران و ترکیه در خصوص مساله ی سوریه متفاوت است. ایران در سوریه از رژیم اسد حمایت می کند اما ترکیه از گروه های افراطی حمایت نموده و متاسفانه سیاست خارجی آنکارا در سوریه به ضرر کردها بوده است. سران ترکیه این موضوع را انکار می کنند اما شواهد موجود نشان دهنده ی تداوم حمایت ترکیه از اقدامات گروه های افراطی نظیر جبهه النصره است. ما به خوبی می دانیم که این گونه حرکات خطرناک و تروریستی، نه تنها برای کردها و ترک ها بلکه برای همه ی کشورهای منطقه دردسرساز خواهد شد. مصداق روشن مساله ی تداوم حمایت آنکارا از گروه های افراطی این است که در مناطق هم مرز با کردهای سوریه، همه ی دروازه های مرزی و راه های عبور کالا و انسان را مسدود کرده اند اما در مناطق تحت کنترل مخالفین سوری و گروه های افراطی، آمد و رفت آزاد و بدون نظارت ترکیه صورت می گیرد. »
زبیر آیدار در پایان اعلام کرد که موضع اصلی ترکیه در خصوص تحولات سوریه، ایجاد یک نظام دموکراتیک و آزاد با تکیه بر کثرت و با مشارکت همه ی رنگ ها و صداها در این کشور است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین