۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • سران پ.ک.ک خطاهای حزب خود را می پذیرند

سران پ.ک.ک خطاهای حزب خود را می پذیرند

  • ۵ خرداد ۱۳۹۲
  • ۲۹۹ بازدید
  • ۰

مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک بر این باور است که پ.ک.ک نیز در گذشته خطاهایی مرتکب شده که باید به آنها پرداخته شود.
انحمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از T24 حسن جمال روزنامه نگار و تحلیل گر مشهور ترکیه که از دو هفته پیش همراه با نیروهای در حال عقب نشینی پ.ک.ک از ترکیه به اقلیم کردستان عراق رفته است، امروز در پایگاه تحلیلی خبریT24 بخش دیگری از مصاحبه ۶ ساعته خود با سران پ.ک.ک در قندیل را منتشر کرد.
حسن جمال نوشت:« با ۵ عضو شورای رهبری پ.ک.ک دور میز نشسته و صحبت می کنیم. در پنجمین ساعت گفتگوی خود از آنها می پرسم: آیا قبول می کنید که پ.ک.ک نیز در دوران مبارزات خود مرتکب خطاهای فراوانی شده است؟ حاضرید خطاهای پ.ک.ک را بپذیرید؟ مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک، نخستین فردی است که به این سوال پاسخ می دهد. او می گوید: بله. البته که چنین است. ما نیز به عنوان پ.ک.ک قبول داریم که در طول مسیر خود دچار اشتباهات و خطاهایی شده ایم و باید این واقعیت را قبول کنیم. صبری اُک از دیگر سران پ.ک.ک می گوید: در مقایسه با اشتباهات جمهوری ترکیه میزان خطاهای ما کمتر است. مراد قاراییلان در ادامه می گوید: باید در خصوص این مساله یک کمیسیون ویژه حقیقت یاب تشکیل شود و درباره یکایک این مسائل تحقیق کرده و نظر بدهد. جمیل بایک معاون قاراییلان می گوید: اگر بخواهیم یک زندگی معنی دار و هدفمند داشته باشیم، چاره ای غیر از پذیرش خطاها و مواجه شدن با اشتباهات گذشته خود نداریم. هم پ.ک.ک و هم جمهوری ترکیه باید اشتباهات خود را دریابند. اما من واقعا از این نکته هراس دارم که آیا جمهوری ترکیه خواهد توانست زیر سنگینی بار خطاهای خود کمر راست کند یا خیر.»
حسن جمال در ادامه نوشته است: « از اعضای شورای رهبری پ.ک.ک می پرسم: ترجیح می دهید بعد از پایان یافتن فعالیت مسلحانه پ.ک.ک و استقرار صلح همین جا بمانید یا به ترکیه بازگردید؟ قاراییلان در پاسخ می گوید: سوال سختی است. باید فکر کرد. حالا بگذارید صلح استقرار پیدا کند بعدا روی این مساله تصمیم می گیریم. آن چه که مهم است، آزادی مردم است.»
حسن جمال پس از افشای متن ملاقات اوجالان و نمایندگان کُرد و انتشار آن در روزنامه ملیت، با مدیر و سردبیر این روزنامه اختلاف نظر پیدا کرده و پس از چهار دهه فعالیت در روزنامه های مشهوری همچون صباح، حریت و ملیت، از ادامه کار منع شد. او هم اکنون مشاهدات خود از مذاکرات صلح، عقب نشینی پ.ک.ک و رویکرد سران پ.ک.ک را در قالب گزارش های خاطره مانند و روایتی و گفتگوهای کوتاه به رشته تحریر در می آورد و غروب هر روز با استفاده از تلفن ماهواره ای، متن و عکس های مربوط به فعالیت روزانه خود را به ترکیه مخابره کرده و بر روی پایگاه T24 اینترنتی قرار می گیرد. این شیوه جدید از فعالیت روزنامه نگاری جمال، توجه اغلب رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه را به سوی خود جلب کرده و بسیاری از کارشناسان رسانه ای و سیاسیبر این باورند که او با استفاده از ظرفیت های رسانه دیجیتال مسیری تازه پیش روی روزنامه نگاران ترکیه گشوده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین