۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روز شمار آخرین وضعیت گروهک تروریستی پژاک (از فروردین تا اسفند ۹۱)

روز شمار آخرین وضعیت گروهک تروریستی پژاک (از فروردین تا اسفند ۹۱)

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۲
  • ۴۸۵ بازدید
  • ۰


آخرین وضعیت نیروهای نظامی گروهک تروریستی پژاک

فروردین ۱۳۹۱

درگیری سال گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروهک تروریستی پژاک و عقب نشینی کامل از مرزهای ایران، این گروهک تروریستی را رو به اضمحلال برده است تا جایی که تنها ۵۷ نفر از اعضای این فرقه سابقه عضویت ۱۰ ساله آنهم با احتساب فعالیت درگروهک پ.ک.ک.دارند.

یکی از اعضای فرقه تروریستی پژاک که در بخش جمع آوری اطلاعات شخصی این فرقه فعالیت می کند،اطلاعات اعضای این گروهک را برای سایت آکام نیوز ارسال کرده است. اگر چه با توجه به عملیات گسترده سپاه پاسداران احتمال می رود که اطلاعات این فرد به نوعی بزرگنمایی وضعیت این گروهک باشد ولیکن با این حال گروهکی با ۳۵۷ نفر تروریست که بیش از یک سوم آن را زنان تشکیل می دهند، نیز تهدیدی برای جمهوری اسلامی به حساب نمی آیند.

براساس این گزارش، گروهک پژاک در حال حاضر دارای ۳۵۷ نفر تروریست می باشد .از این تعداد ۵۶ نفر دارای سابقه بالای ده سال حضور در فرقه البته با احتساب سابقه حضور آن ها در پ.ک.ک می باشند .

۸۷ نفر سابقه حضور بین ۵ الی۱۰ سال در فرقه را دارا می باشند .

۶۳ نفر سابقه بین یک الی پنج سال در فرقه را دارا می باشند .

۱۵۱ نفر سابقه کمتر از یک سال دارا می باشند .

۴۷ نفر از کل این نیروها زیر ۱۸ سال سن دارند و ۱۳۴ نفر از این نیروها زن و ۲۲۳ نفر مرد می باشند .

با نگاهی گذرا به این آمار مشخص می شود بیشترین میزان حضور در این فرقه متعلق به افرادی است که به دلیل جوانی و نا آگاهی به این فرقه پیوسته و بعد از گذشت یکسال یا چند سال میزان نیروهای با سابقه آن کم می شود بنابر اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، تا کنون بیش از چهار صد نفر از اعضای فرقه پژاک از ابتدای تاسیس تاکنون از آن جدا و خود را به نیروهای نظامی ایران تسلیم نموده اند. این گریز از مرکزیت اعضا نشان از شراشیبی سقوط این گروهک تروریستی که اکنون در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران اسکان دارند، دارد

۸ تن از نیروهای سپاه پاسداران در شهرستان پاوه شهید و زخمی شدند

اردیبهشت ۹۱

عصر روز سه شنبه۵اردیبهشت۹۱، در حمله تروریستی گروهک پژاک ۴ تن از نیروهای سپاه پاسداران در شهر نودشه از توابع شهرستان پاوه به شهادت رسیدند.

همچنین بر اثر این درگیری ۴ نفر دیگر از نیروهای سپاه پاسداران مجروح شدند.

شهریار حیدری، مدیرکل سیاسی و امنیتی انتظامی استاندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با تایید این خبر گفت: گروهک تروریستی پژاک در اقدامی ناجوانمردانه و با استفاده از توپوگرافی منطقه، چهار تن از نیروهای سپاه پاسداران را به شهادت رسانده و ۴ نفر دیگر را مجروح کردند.

معاون سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: البته گروهک تروریستی پژاک نیز در این حمله تلفاتی داشته اند که بعدا آمار دقیق آنها اعلام خواهد شد.

حیدری افزود: در حال حاضر امنیت به صورت کامل در منطقه مذکور برقرار است.

براساس این گزارش، گروهگ تروریستی پژاک در طول این چند سال حملات ناجوانمردانه ای علیه نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی داشته اند و تا کنون باعث شهادت تعدادی از این نیروها شده اند./مهر

برنامه پژاک برای اعزام نیرو به جنوب کشور تحت عنوان جنبش الاحوازی

اردیبهشت ۹۱

سران گروهک تروریستی پژآک طی بیانیه ای که از شبکه تلویزیونی خود پخش کردند، با بیان اینکه به دلیل مرزهای مشترک با گروه های تجزیه طلب در مرزهای جنوبی ایران قصد کمک به آنان را دارند، از اعزام تعدادی از عناصر خود برای آموزش و تقویت گروهک تروریستی “الاحوازی ” در مرزهای جنوبی کشور خبر دادند.

این پیام که به بهانه سالگرد اقدامات تروریستی گروهک های موسوم به” خلق عرب “در مرزهای جنوبی کشور، در رسانه ها و سایت های گروهک پژآک پخش شد، حکایت از یک برنامه مدون برای ناامن کردن مرزهای جنوب و جنوب غربی ایران، با بهره گیری از تروریست های منطقه ای را داشت.

گفتنی است گروهک های وابسته به جریان موسوم به “خلق عرب”، از چند سال پیش با شعار واهی “خوزستان عربی مستقل “، به برخی اقدامات تروریستی برای ناامن ساختن منطقه جنوب دست زده اند و به همین جهت نیز همواره مورد حمایت حکومت های مستبد خلیج فارس نیز بوده اند ، اما به نظر می رسد با ارسال پیام دوستی گروهک تروریستی پژآک برای عناصر “الاحوازی”، تقویت این گروهک های تجزیه طلب در جنوب کشور توسط دشمنان ایران اسلامی صد چندان شود ./ فارس

وبلاگ‌های کرمانشاه اقدام تروریستی گروهک ضدبشری پژاک را محکوم کردند

اردیبهشت ۹۱

به‌دنبال اقدام تروریستی اخیر گروهک پژاک در نودشه از توابع شهرستان پاوه و به شهادت رساندن ۴ تن از سپاهیان رشید و مدافع کشور عزیزمان ایران، جمعی از وبلاگ‌های مجازی و فعال استان کرمانشاه با انتشار بیانیه‌ای این حرکت جریانات تروریستی آن سوی مرز را که استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه رفته‌ است، محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ما به‌ عنوان بخشی از رسانه‌های مجازی و فعال استان کرمانشاه ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی، از مسئولان کشور خواستار پیگیری ملی و بین المللی موضوع از راه‌های گوناگون هستیم.

ضمن آنکه از هر عمل پیشگیرانه و پاسخ مناسب دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال تروریسم هدایت شده پشتیبانی می‌کنیم.

ما به‌ عنوان بخشی از افکار عمومی استان کرمانشاه به‌ صراحت اعلام می‌کنیم، صداهایی که به‌ نام خواسته‌‌های مردم غرب کشور از سوی گروه‌های معدود زبانی و با بلندگوی بیگانه و‌ گاه با خشونت و اعمال تروریستی هدایت و منتشر می‌شود، هیچ سنخیت و همراهی با خواسته‌ها و نیازهای این خطه از کشور عزیزمان ایران ندارد.

شایان توجه است، مسئولان اقلیم کردستان عراق را در قبال عملکرد این گروه خشونت طلب و تروریستی؛ بی‌تقصیر نمی‌دانیم و از آنها می‌خواهیم به استقلال و تمامیت ارضی کشور ایران احترام بگذارند و در قبال حضور چنین جریاناتی در منطقه یاد شده تجدید نظر کنند.

اقلیم کردستان باید به حسن هم‌جواری با کشورمان پایبند بوده و سابقه تاریخی و معاصر ملت و دولت ایران را با مردم کردستان عراق در دشوار‌ترین دوران تاریخیشان، زیر ستم و سلطه صدام فراموش نکنند.

بدون شک برآورده شدن بخش بزرگی از این انتظار به حق ملت و دولت ایران و همچنین برقراری و استمرار دوستی و مودت دو جانبه در گرو همراهی همکاران اهل قلم و روزنامه‌‌نگاران فعال و مسئول در اقلیم کردستان است که با پرسشگری، نوشتن و گفتن هم به تعمیق روابط حسنه کمک کنند هم زمینه‌های حضور جریانات مخالفت دوستی فیمابین را کاهش دهند.

در پایان به‌عنوان بخشی از حافظان مجازی استقلال کشور به تمام جان برکفان میهن که با هدیه تمام وجود خود از وجب به وجب کشور دفاع می‌کنند، درود می‌فرستیم و در قبال شهیدان و ایثارگران ایران اسلامی سر تعظیم فرو آورده و به خانواده و بازماندگانشان تبریک و تسلیت می‌گوییم./فارس

افزایش تحرک تروریست‌های پژاک در مرزهای غرب

تیر ۱۳۹۱

شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی ازعناصر گروهک تروریستی پژاک، فعالیت خود را در برخی از مرزهای غربی و شمال غربی کشور افزایش داده اند.

بر اساس گفته های یک شاهد عینی طی هفته های گذشته به علت حضور برخی از عناصر گروهک تروریستی پژاک در تعدادی از روستاهای شهرستان بانه درگیری شدیدی میان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه مسلح موسوم به ” گریلاهایمان ” رخ داده است که منجر به هلاکت تعدادی از تروریست های پژاک در این منطقه شده است.

بر اساس اخباری که بر روی سایت خبری گروهک تروریستی پژاک درج شده است، یکی از سرکردگان این گروهک تروریستی با اعتراف به اینکه گروهک پژاک از لحاظ ساختاری و بدنه اجتماعی بسیار ضعیف شده است اعلام کرده: عناصر مسلح این گروه تروریستی به علت کمبود امکانات و ضعف نیروی انسانی در درگیری اخیر خود با سپاه پاسداران متحمل شکست های سنگینی شده اند.

حضور گروه های مسلح پژاک در مناطق مرزی ایران در حالی صورت می پذیرد که در پی عقب نشینی این افراد از مرزهای غربی کشور که به علت برخورد شدید سپاه پاسداران با عوامل این گروه تروریستی صورت گرفته بود، سپاه به این گروهک اعلام آتش بس داده بود، اما عوامل پژاک با سوء استفاده از موقعیت اعلام شده، یکبار دیگر در صدد تثبیت موقعیت خود در منطقه بر آمده اند.

گفتنی است چند ماه قبل برخی از سر حلقه های این گروهک تروریستی که به خارج از مرز ها گریخته بودند به بهانه عضو گیری از میان جوانان کرد وارد برخی روستا های استان کردستان شده بودند که با عدم استقبال مردم و جوانان مواجه شدند.

انتشار اخبار فوق نشان از آن دارد که علی رقم اختصاص بودجه های کلان به گروهک تروریستی پژآک توسط ایالات متحده، این گروهک تروریستی به علت عدم اقبال از سوی مردم کردستان روز به روز به سوی انزوا و نابودی پیش می رود./فارس

درخواست کمک گروهک تروریستی پژاک از آمریکا

شهریور۹۱

گروهک تروریستی پژاک که ادعا دارد نماینده کردهای ایران است، آشکارا از دولت آمریکا درخواست کمک و حمایت کرده است.

به گزارش موسسه راهبردی دیده بان، گروهک تروریستی پژاک شاخه ایرانی سازمان تروریستی پ.ک.ک در مطلبی که در سایت خود منتشر کرده، ضمن اشاره به پراکندگی و ناهماهنگی احزاب سیاسی کرد، از لزوم ایجاد اتحاد و تعیین برنامه‌ای روشن برای تقابل با نظام ایران سخن گفته است.

این گروهک تروریستی که تا چند ماه گذشته با تحرکات شرورانه و مسلحانه خود قصد داشت مرزهای غربی کشور را ناآرام کند، در پی اقدام قاطعانه سپاه تارومار شد و ضمن از دست دادن ظرفیت نظامی خود قصد دارد در حوزه سیاسی و تبلیغی علیه جمهوری اسلامی فعالیت کند.

در ادامه مطلب درج شده در سایت این گروهک، از نبود برنامه‌ای منسجم و مشخص در دولت آمریکا برای کمک به اقدامات تروریستی این گروهک به شدت انتقاد شده و مبارزه جمهوری اسلامی با اقدامات تروریستی در غرب کشور، ستم به ملت کرد تعبیر شده است!

استمداد کمک آشکار پژاک از آمریکا درحالی صورت می‌گیرد که جمهوری اسلامی ایران همیشه گروه‌های تروریستی و جدایی طلب فعال در مرزهای خود مانند پژاک، کومله، گروهک ریگی و… را به ارتباط با غرب و دریافت حمایت از کشورهایی همچون آمریکا متهم می‌کند و در مقابل نیز این گروه‌ها قصد دارند خود را نماینده مردم ایران از نژاد یا قومی خاص معرفی کنند.

پس از واکنش قاطع نیروهای سپاه در سال گذشته در برابر اقدامات تروریستی گروهک پژاک، فعالیت‌های تروریستی این گروه به حالت تعلیق درآمده و در نتیجه موجب برقراری امنیت در مناطق مرزی غرب کشور شده است./فارس

قتل دو نفر از کول‌بران کُرد به دست گروهک تروریستی پژاک

آذر ۱۳۹۱

کارگران مرزی حمل‌کننده بار که در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه به کول‌بر معروفند، از سوی اعضای گروهک تروریستی پژاک و تحت عنوان دریافت گمرکی مورد آزار، اذیت، اخاذی و باج‌گیری قرار می‌گیرند.

دو تن از کول‌بران کرد در شهر اشنویه واقع در آذربایجان غربی که حاضر به تمکین خواسته‌ها و اخاذی تروریست‌های پژاک نبودند به ضرب گلوله کشته شدند.

این در حالی است که سایت‌های وابسته به گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب از قبیل دموکرات و پژاک اعلام کرده بودند که این افراد توسط این گروهک‌های تروریستی کشته نشده‌اند. گروهک تروریستی پژاک به شیوه‌ای فریبکارانه ادعای حمایت از حقوق مردم کرد را دارد، اما در عمل نشان داده که برای دستیابی به اهداف نامشروع و تروریستی خود به هر ابزار و اقدامی متوسل می شود و برای جان و مال و نوامیس مردم کُرد هیچ ارزشی قائل نیست./ مهر

فریب خوردگان گرو‌هک‌های ضدانقلاب مورد رافت اسلامی قرار می‌گیرند

دی ۹۱

فرمانده سپاه بانه با اشاره به اینکه گروهگ پژاک جز اغفال و کشتار فرزندان این ملت هیچ خدمات مثبت ندارد گفت: فریب خوردگان گرو‌هک‌های ضد انقلاب مورد رافت اسلامی قرار می‌گیرند.

امیر اکبری در دیدار با خانواده‌های فریب‌خوردگان پژاک و دیگر گروهک‌های ضدانقلاب که در سالن جلسات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بانه برگزار شد، با اشاره به اقدامات ارزنده ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف خدماتی و رفاهی از قبیل آسفالت راه‌های روستایی، لوله‌کشی آب شرب و بهداشتی به روستاها، خدمات مخابراتی، احداث شبکه‌های بهداشت و درمان در دورافتاده‌ترین روستاها و مقایسه وضعیت موجود با دوران قبل از انقلاب، اظهار داشت: پژاک که مدعی ناجی مردم کردستان است به جز اغفال و کشتار فرزندان این ملت و زورگیری از مردم ضعیف و بیچاره منطقه، هیچ خدمات مثبت دیگری را در کارنامه خود ندارد.

وی با اظهار تاسف از پیوستن جوانان زودباور و ساده این منطقه که نادانسته در دام فریب این گروهک‌ها افتاده‌اند، افزود: این گروهک‌ها به خاطر منافع و همچنین قدرت‌طلبی دست به تشکیل این گروهک زده و اقدام به عضوگیری می‌کنند.

فرمانده سپاه بانه در ادامه افزود: امروزه مبارزه مسلحانه راهکار حل مشکلات نیست و ایجاد ناامنی موجب عقب‌ماندگی اقتصادی و سیاسی کردستان شده چرا که ناامنی موجب عدم سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی و حتی نیروهای بومی کردستان شده است.

اکبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ در سنندج در این خصوص فرمودند: “در کردستان با خانواده‏هایى مواجه هستیم که فرزندانشان فریب دشمن را خورده‏اند؛ آنها هم داغدیده‏اند و مورد ترحم و همدردى ما هستند. آن خانواده‏هائى که دشمن توانست جوان آنها را فریب بدهد و خون او را در راه اغراض فاسد آمریکا و صهیونیسم بکار بگیرد، آن خانواده‏ها هم گناهى نکرده‏اند؛ داغ جوانانشان را هم دیده‏اند؛ خیلى‏ها هم به یاد آنها نیستند. ما نسبت به آنها دلسوزى داریم. این هم از خسارت‌هایى است که ضدانقلاب بر این استان وارد کرده است”.

فرمانده سپاه بانه با الهام از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین بر اساس تدابیر منطقه‌ای قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) از خانواده‌های فریب‌خوردگان خواست که هر چه زودتر با هدایت و روشنگری، اسباب برگشت فرزندان فریب‌خورده‌شان را از منجلابی که آنها را گرفتار نموده است، فراهم سازند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که داوطلبانه نادم گشته و برگردند مورد رأفت قرار خواهند گرفت و در کمال امنیت و آرامش می‌توانند در کنار خانواده‌هایشان به زندگی خود ادامه دهند.

اکبری به اصالت کردهای ایرانی اشاره کرد و افزود: مردم کرد ایران با کردهای سایر کشورها خیلی فرق دارند چرا که کردهای ایرانی قوم اصیل ایرانی هستند و خود را ایرانی می‌دانند بنابراین حس وطن‌دوستی و میهن‌خواهی آنان از همه ایرانی‌ها قویتر است، بنابراین باید اجازه ندهند که بیگانگان با سوءاستفاده از عواطف پاک و تحریک احساساتشان از آنها سوءاستفاده کنند./ فارس

فرمانده سپاه بانه در پایان یادآور شد: تشکیل و تجهیز گروهک‌های منافق با نقشه آمریکا و اسرائیل و در راستای منافع امپریالیسم جهانی صورت گرفته است همچنانکه دشمنان دو کشور مسلمان ایران و عراق را با تحریک عامل سرسپرده‌شان صدام به جان هم انداختند و گروهک‌های ضدانقلاب را برای تضعیف هرچه بیشتر نظام نوپای اسلامی در داخل کشور به وجود آوردند.

گزارشی از آخرین وضعیت پــژاک

۱- پس از عملیات اواخر تابستان ۹۰ سپاه، که می توان از آن به «درهم کوبیده شدن پژاک» تعبیر کرد این گروهک تروریستی که روزی نوار مرزی غرب کشور را نا امن کرده بود کاملا به حاشیه رانده شده است. ضربه وارد شده از یک سو تلفات سنگینی را به نیروهای پژاک وارد کرد و از سوی دیگر به شدت آن را بی اعتبار کرده است. پژاک در چنان شرایط بحرانی قرار گرفت که بلافاصله پس از حمله پیش دستانه خود در پایان آتش بس ماه رمضان درخواست آتش بس داد و وقتی این آتش بس مورد قبول واقع نشد تنها پس از چند روز به صورت یک طرفه به درون مرزهای منطقه کردستان عراق عقب نشینی کرد، حرکتی که وجهه گروه را نابود کرد و نشان گر شدت فشار وارده بر این گروهک بود. هر چند در روزهای اول این گروهک سعی نمود در فضای رسانه ای توجیهاتی برای این کار خود بیاورد و از این عقب نشینی تعبیر به صلح طلبی نماید اما رسوایی به بار آمده آنقدر بزرگ بود که برای مدت های طولانی تنها خروجی خبری گروهک، سکوت بود!

۲- هر اندازه که ضربه وارد شده به پژاک را سهمگین بدانیم باز هم علت اصلی شکست پژاک چیز دیگری بود. مشکل اصلی پژاک آن جاست که همانند برخی تجربیات تجزیه طلبانه که در گذشته روی داده است از حمایت مردمی برخوردار نیست و همین موضوع عرصه را بر آنان بسیار تنگ می کند. پشتیبانی بومی در نوع جنگی که پژاک برگزیده است بسیار حیاتیست، از تامین منابع مالی گرفته تا جذب نیرو و ایجاد پوشش برای فعالیت های مختلف در سطح شهر ها و روستا ها. حالا پژاک نه تنها این گونه حمایت ها را ندارد بلکه در مقابل با توده های مردم به چالش جدی برخورده است به گونه ای که برای جذب نیرو مجبور به فریب و یا حتی دزدیدن افراد، برای جذب منابع مالی مجبور به اخاذی و قاچاق و برای عملیات ناچار به پنهان شدن از انظار عمومیست. شاید سخت ترین ضربه برای پژاک آنجا بود که در درگیری های اخیر، مردمان بومی منطقه در مقابلش ایستادند …

۳- چند وقتیست که مجددا در عرصه رسانه ای تحرکاتی از پژاک دیده می شود. البته این بار فضای بحث ها تغییر کرده و دیگر سخنی از جنگ و شکست های گذشته نیست. موضوع مانور این روزهای پژاک و سایر رسانه های معارض و تجزیه طلب در منطقه کردستان دو مسئله است: ابتدا مسائل معروف به حقوق بشری که برای همه گروه های معارض جمهوری اسلامی به عنوان یک وظیفه کلی تعریف شده و به صورت هماهنگ پیگیری می شود و مورد دوم که به طور خاص به آن پرداخته می شود بحث فشار اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم منطقه است. گروه های تجزیه طلب منطقه در حالی برای این مساله اشک تمساح می ریزند که خود بخشی از منابع مالی شان را از راه تهدید همین مردم و اخذ مالیات اجباری از محموله های آنان در ازای دادن اجازه گذر از مرز ها تامین می کنند.

۴- علیرغم تمامی دسیسه ها و سرمایه گذاری های دشمنان، در ۳۳ سال گذشته و حوادثی که بر انقلاب اسلامی رفته است مرزنشینان غرب کشور به عنوان پاره ای از پیکر واحد ایران اسلامی – همانند سایر طوایف ایرانی- به انقلاب خود وفادار بوده و در این راه از هیچ فداکاری دریغ ننموده اند. از همین روست که مقامات ارشد جمهوری اسلامی همواره تنوع قومیتی را عامل اقتدار و مزیتی بزرگ برای جامعه ایرانی برشمرده اند. با این وجود باید مراقب رویه همیشگی دشمن در تبدیل کردن فرصت ها به تهدید، بود. علیرغم تلاش های صورت گرفته جهت محرومیت زدایی از این منطقه هنوز محرومیت ها مردم منطقه را آزار می دهد و از قضا همین محرومیت ها بعضا عاملی جهت پیش آمدن ناهنجاری های اجتماعی و زمینه سازی برای ایجاد نارضایتی های اجتماعی می شود و این فرصت را برای مغرضین و گروه های ضد انقلاب فراهم می آورد که بر توهم تبعیضات قومیتی دامن بزنند.

آرمان های انقلاب اسلامی در حمایت از محرومین از یک سو و شرایط ویژه منطقه از سوی دیگر لزوم تسریع در خدمت رسانی به منطقه را بیش از پیش حیاتی می نمایاند. شاهد این مدعا نیز عملکرد خود ضد انقلاب است که همواره از فعالیت هایی از این دست به

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین