۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • روزنامه ملی گازته :موضوع سوریه فرصتی برای دشمنان روابط ترکیه و ایران فراهم کرده است

روزنامه ملی گازته :موضوع سوریه فرصتی برای دشمنان روابط ترکیه و ایران فراهم کرده است

  • ۱۵ آذر ۱۳۹۱
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

روزنامه ˈ ملی گازته ˈ در مقاله ای به قلمˈ احمد آکچایˈ با اشاره به اینکه روابط ایران و ترکیه در سال های اخیر روند رو به رشدی داشته  که در تاریخ دو کشور بی سابقه بوده است ،نوشت: اختلاف نظرهای دو کشور در موضوع  سوریه فرصتی برای دشمنان روابط دو کشور فراهم کرده است.

این روزنامه، با اشاره به اینکه دو طرف در زمینه مبارزه با گروه ˈپ.ک.کˈ همکاری های استراتژیک و نزدیکی داشتند ،نوشت: در ماههای اخیر شمار اخبار ضد ایرانی در ترکیه افزایش یافته است و آخرین نمونه اینگونه اخبار نیز دستگیری برخی از اتباع ترک در استان ˈایغدیرˈ به اتهام جاسوسی برای ایران است.
به نوشته روزنامه ملی گازته ، در حالی که هنوز هیچ مقام رسمی ترکیه ابراز نظری مبنی بر جاسوس بودن دستگیرشدگان نکرده است ،برخی تصاویر و  اخبار منتشر شده در رسانه های ترکیه از ارتباط ایران با ˈپ.ک.ک ˈسخن به میان آورده اند.
ملی گازته به استناد سخنان یک مسئول بلندپایه اطلاعاتی نظامی ایران نوشت: برخی درصدد تخریب روابط حسنه دو کشور که در ۵ سال اخیر توسعه یافته به استناد ادعاهای ارتباط دادن ایران با ˈپ.ک.کˈ هستند و این یک بازی طراحی شده است و در شهر کوچکی همانند ایغدیر امکان حرکت آزادانه جاسوسان اصولا میسر نمی باشد و حتی اگر به مساله از این زاویه نگاه کنیم متوجه این بازی می شویم و  باید در این مساله با عقل سلیم اندیشید.

روزنامه ملی گازته به نقل از این مسوول ایرانی نوشت : برخی کشورها و گروه ها موضوع سوریه را به عنوان فرصتی برای تخریب روابط ایران و ترکیه می پندارند و برخی گروه ها در ترکیه که با آمریکا و اسراییل ارتباط دارند اینگونه اخبار را منتشر می کنند.
به نوشته روزنامه ملی گازته ، انتشار تصاویر در اینترنت با هدف تخریب افکار عمومی ترکیه علیه ایران صورت می گیرد.
این روزنامه افزود : ارتباط بین ˈپژاکˈ و ˈپ.ک.ک ˈ معلوم است و این دو گروه هر دو یک سازمان واحد را تشکیل می دهند .  اگر فرض را بر این قرار دهیم که تصاویر منتشره در ترکیه صحیح است در آن زمان دولت ایران چه توضیحی می تواند به مردم خود ارایه بدهد که چرا از سازمان تروریستی ˈپ.ک.ک ˈکه نظامیان ایرانی را به قتل رسانده ،حمایت می کند؟
به نوشته روزنامه ملی گازته ، استانداری ایغدیر نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که اخبار منتشر شده در مورد اتباع دستگیر شده ترکیه به اتهام جاسوسی مبالغه آمیز و بدون استنادات است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین