۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ردّ درخواست اوجالان از سوی دولت ترکیه

ردّ درخواست اوجالان از سوی دولت ترکیه

  • ۱ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه اعلام کرد که برگزاری کنفرانس مطبوعاتی برای عبدالله اوجالان در زندان ایمرالی، یک امر محال است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه تلویزیونی NTVmsnbc بعدازظهر دیروز، هیات دولت ترکیه به منظور بررسی تحولات شمال سوریه و اعلام احتمالی موضوع خودگردانی کردها تشکیل جلسه داد. پس از پایان این نشست چهار ساعته، بلنت آرنچ معاون نخست وزیر و سخنگوی هات دولت ترکیه به منظور پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. خبرنگار روزنامه ی حریت از آرنچ پرسید: آیا در این جلسه موضوع درخواست اوجالان مبنی بر برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در زندان ایمرالی و دیدار رودروری او با روزنامه نگاران ترکیه را بررسی کردید؟ سخنگوی هیات دولت ترکیه در پاسخ اعلام کرد:« طرح این پرسش مطلقا جایز نیست و چنین موضوعی در قدوقواره ی نیست که در جلسه ی هیات دولت مورد بررسی قرار بگیرد. به محض این که این درخواست از سوی اوجالان مطرح شد، مقامات مرتبط درباره ی آن تصمیم گیری کردند. من در این خصوص، شخصا از وزیر دادگستری سوال کردم. ایشان اعلام کردند که از نظر حقوقی، عبدالله اوجالان یک فرد محکوم به حبس ابد با شرایط سنگین است و لذا امکان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی و دیدار وی با روزنامه نگاران مطلقا وجود ندارد و چنین چیزی غیرممکن است. اما منعی برای دیدار نمایندگان مجلس ملی با اوجالان وجود ندارد و اگر احیانا، نمایندگان هر کدام از احزاب چهارگانه ی مجلس، بخواهند با اوجالان ملاقات کنند، وزارت دادگستری، درخواست آنان را خیلی سریع بررسی کرده و اعلام نتیجه می کند.»
در همین حال حسن جمال تحلیل گر و روزنامه نگار مشهور ترکیه که همراه با گروه های مسلح پ.ک.ک از ترکیه خارج شده و به مدت ده روز با سران پ.ک.ک در کوهستان قندیل دیدار و گفتگو کرده بود؛ دیروز اعلام کرد که درخواست نامه ی رسمی خود را برای ملاقات و گفتگو با اوجالان، به وزارت دادگستری ترکیه تحویل داده است.
اُکتای وورال معاون رهبر حزب حرکت ملی که همواره اظهارات تندی علیه اردوغان و پ.ک.ک مطرح نموده، دیروز در مجلس ملی ترکیه اعلام کرد: به زودی در زندان ایمرالی شاهد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مشترک اردوغان و اوجالان خواهیم بود و خواهس می کنم هیچ کس از دیدن چنین تصویری تعجب نکند. چرا که اردوغان عزم خود را جزم کرده که کشور را دودستی به تروریست های تجزیه طلب تحویل دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *