۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • رئیس مجلس ترکیه: پ.ک.ک یک گروه تروریستی است

رئیس مجلس ترکیه: پ.ک.ک یک گروه تروریستی است

  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰

جمیل چیچک بر این باور است که مبارزه ی پ.ک.ک در برابر داعش تلاشی هدفمند برای جلب توجه کشورهای اروپایی است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل ازخبرگزاری کردپرس  از شبکه ی تلویزیونی kanalD ،جمیل چیچک رئیس مجلس ملی ترکیه دیروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد:«طی هفته های اخیر ما شاهد این مساله هستیم که گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق، به دنبال سوءاستفاده از شرایط جدید است و می خواهد برای جلب توجه کشورهای اروپایی، مبارزه با داعش را به عنوان یک هدف استراتژیک و عقیدتی به نمایش بگذارد و از این راه، توجه غرب را به سوی خود جلب کرده و وانمود کند که یک گروه ضدتروریستی است. اما چنین چیزی واقعیت ندارد. غرب نباید فریب این اقدامات را بخورد و لازم است سران کشورهای اروپایی این واقعیت را فراموش نکنند که پ.ک.ک همچنان یک گروه تروریستی است و دارای تفکرات، ساختار و مرام تروریستی است».

چیچک در ادامه افزود:«همین دیروز در استان شرناخ ۴ مدرسه توسط  عوامل پ.ک.ک به آتش کشیده شد. آیا اقدامی از این وحشیانه تر وجود دارد؟ این ها هنوز هم در استان های شرقی ما در حال راهزنی، آدم ربایی، باج خواهی، زورگیری، تهدید، به آتش کشیدن خودروها و کارگاه های خصوصی و دولتی، بمب گذاری و اقداماتی از این دست هستند. اما در مجامع بین المللی خود را مانند یک بنیاد خیریه و فرهنگی و یک قدرت ضدترور نشان می دهند. این ها واقعیت ندارد و همه خوب می دانند که پ.ک.ک همچنان تروریست است».

چیچک در پایان در مورد مواضع ترکیه در خصوص پیوستن به ائتلاف بین المللی علیه داعش اعلام کرد:«این مساله آن قدر که از دور تصور می کنند، ساده نیست. باید معادلات عراق و سوریه را در نظر بگیرند و خود را به جای ترکیه بگذارند تا بدانند که تصمیم گیری تا چه اندازه دشوار و پیچیده است. نباید قضاوت آنان بر اساس توقعات خودشان باشد بلکه باید شرایط ما را در نظر بگیرند».

جمیل چیچک از سیاست مداران مهم ترکیه است که در محافل سیاسی و رسانه ای از او به عنوان یکی از مهم ترین عوامل دولت پنهان نام برده می شود و تحلیل گران سیاسی بر این باورند که چیچک حتی اگر هیچ پستی در اختیار نداشته باشد باز هم یکی از مهم ترین عوامل تصمیم گری های استراتژیک ترکیه است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین