۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • درگیری میان نیروی پیشمرگ و حشدالشعبی در دوزخورماتو

درگیری میان نیروی پیشمرگ و حشدالشعبی در دوزخورماتو

  • ۲۲ مهر ۱۳۹۶
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

بامداد امروز (شنبه‌) میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای حشدالشعبی در منطقه خورماتو در استان صلاح‌الدین درگیری روی داده و گزارشات حاکی از مجروح شدن دو نیروی پیشمرگ و کشتە شدن یک نیروی پلیس و تخلیه خانه های برخی ساکنین کُرد منطقه است.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از پایگاه خبری- تحلیلی شارپرس در این مورد به نقل از یک شاهد عینی در دوزخورماتو گزارش داد کە تیراندازی هایی میان حشدالشعبی و نیروهای داوطلب کُرد صورت گرفته و تا امروز نیز ادامە دارد ونیروهای ترکمان به ساختمان دفتر اتحادیه میهنی در منطقه تیراندازی کرده اند.

همچنین کریم شُکری از مقامات اتحادیه میهنی کردستان در منطقه خورماتو در گفتگو با صدای آمریکا اعلام کرده کە نیروهای حشدالشعبی خانواده های کُرد ساکن خورماتو را ناچار به تخلیه خانه های خود و خروج از منطقه کرده و تا کنون ۲۰ خانواده کُرد طی دو شب گذشته از محلات شیعە نشین خورماتو اخراج شده اند.

در همین حال علی حسینی سخنگوی حشدالشعبی در گفتگو با صدای آمریکا، اعمال فشار از سوی حشدالشعبی علیه کُردهای منطقه را تکذیب کرده و گفت در این منطقه نیروی مشترک حشدالشعبی و کُرد ایجاد شده و می تواند جلوی چنین اعمال فشارهایی را بگیرد.

اما کریم شُکری اشارە می کند کە به علت وجود گروەهای مختلف بسیار در نیروهای حشدالشعبی مسئولین کُرد نمی دانند کە باید با کدام یک از آنان گفتگو کنند.

از سوی دیگر شبکە تلویزیونی ان آر تی به نقل از یک نیروی پلیس خورماتو گزارش داد کە یک پلیس خورماتو هدف تیراندازی حشدالشعبی قرار گرفته و جان خود را از دست داده است.

طبق خبر ان آر تی؛ نیروهای حشدالشعبی در خورماتو ساختمان دفتر اتحادیه میهنی و خانه یکی از افسران پیشمرگ را هدف حملات آر پی جی و تیراندازی قرارداده اند و در نتیجە این حملات دو پیشمرگ مجروح شده اند.

حسن بهرام جانشین مسئول اتحادیه میهنی در منطقه به ان آر تی گفته کە حملات به دفتر اتحادیه میهنی ادامە دارد و نیروهای کُرد برای پاسخگویی و واکنش به این حـملات منتظر رسیدن دستور از دفتر سیاسی حزب هستند.

پیشتر و در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی درگیری هایی میان کُردها و حشدالشعبی در خورماتو روی داد کە منجر به جان باختن شماری از شهروندان غیرنظامی کُرد و نیروهای دو طرف شده و این ناآرامی ها با میانجی گری فرستاده ایران و دولت مرکزی عراق پایان یافت، اما اختلافات و درگیری های پراکنده میان طرفین تا کنون ادامە داشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *