۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکومت نظامی در مناطق کردنشین ترکیه

  • ۲۰ دی ۱۳۹۶
  • ۳۴۱ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه در راستای مبارزه با عناصر تجزیه طلب پ.ک.ک و همچنین تامین امنیت و محافظت مردم در مقابل تهدیدات این گروه ، ۱۵ منطقه در شرق و جنوب شرق ترکیه به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از فرات نیوز ، استانداری شیرناک در اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان، برقراری آرامش و اطمینان از ایمنی زندگی مردم شهر از تهدید گروه های تروریستی، مناطق کوهستانی گابار و جودی داغ از تاریخ هشتم ژانویه تا ۲۲ ژانویه ۲۰۱۸ به عنوان مناطق ویژه موقت امنیتی معرفی می شود و شهروندان بدون اجازه مراکز امنیتی حق ورود به این مناطق را ندارند.
به نوشته این رسانه، استانداری بیتلیس نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که در راستای تامین امنیت مالی و جانی شهروندان در مقابل تهدیدات گروههای تروریستی تجزیه طلب، مناطق چلتیکلی، آشاغی بالچیلار، یوکاری بالچیلار، کاراکوش، کالوپات، ایلیجاق، اوغولجاق، باشماقلی، اوچ اولر، دوغرو یول، دره آغزی، آشاغی یواجیق و روستاهای کاواک دیبی از تاریخ هشتم ژانویه تا اطلاع ثانوی به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی می شوند.

این حکومت نظامی با هدف انجام عملیات علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) اعلام شده است.

تکرار حکومت نظامی ها در مناطق کردنشین جنوب شرقی ترکیه روال عادی زندگی مردم این مناطق را مختل و آنها را با مشکل مواجه کرده است.

معمولاً پیش از آغاز هر عملیات تا پایان آن در مناطق پیرامون منطقۀ عملیات حکومت نظامی اعلام می شود و حکومت ترکیه با این اقدام دسترسی رسانه ها به مناطق عملیات را محدود و گاه قطع می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین