۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حکومت اقلیم کردستان عراق پ ک ک و زیر شاخه های آن را تهدید کرد

حکومت اقلیم کردستان عراق پ ک ک و زیر شاخه های آن را تهدید کرد

  • ۵ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۸۰ بازدید
  • ۰

سخنگوی حکومت اقلیم کردستان خطاب به پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش اخطار کرده که در صورت ادامه‌ی اعمال خرابکارانه و تروریستی در مناطق تحت حاکمیت آنها، به شدت برخورد خواهند کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :اول شهریور ماه سال جاری سه عضو تروریستی پ‌ک‌ک و پژاک به دستور شخص جمیل بایک (سرکرده‌ی کنونی پ‌ک‌ک)، در حال عملی کردن نقشه‌ی ترور اعضای جداشده‌ی این فرقه‌ها که در شهر کویه سکونت دارند؛ با افراد مذکور درگیر شدند که در نتیجه‌ یک تن از آنها زخمی و یکی دیگر نیز دستگیر شده است. گفتنی است این سه تن که از مریدان حلقه به گوش جمیل بایک بوده‌اند؛ مستقیماً از شخص او دستور گرفته‌اند. در این درگیری مسلحانه، یکی از این سه نفر موفق شد فرار کند.

در این باره صفین دزه‌یی سخنگوی حکومت اقلیم کردستان اعلام کرده پرونده‌ی شهر کویه، نشانگر ذهنیت خودمحورانه و خشونت‌طلب این فرقه‌هاست که قادر به شنیدن صدای مخالف و قبول نظر مقابل نیستند.

دزه‌یی در اشاره به برگزاری کنگره‌ی ملی در آینده‌یی نزدیک نیز گفت:« در کنگره تمامی این طرف و جناح‌ها بر سر یک میز جمع می‌شوند و انجام چنین عمل غیرانسانی توسط پ‌ک‌ک و فرقه‌های تحت امرش، بدون شک تأثیرات منفی زیادی را بر روند کنگره و نتایج آن خواد گذاشت.»

دزه‌یی در ادامه و درخصوص روند بررسی این پرونده گفت:« ما اجازه نخواهیم داد که اقلیم کردستان به میدانی برای تسویه حساب‌های حزبی و شخصی تبدیل شود، لذا ما بطور جدی و قانونی، با این قضیه‌ی ترور برخورد خواهیم کرد و فاعلان آنرا را نیز به سزای اعمالشان خواهیم رساند. در ضمن این پرونده بعنوان یکی دیگر از پرونده‌های منفی و علیه حکومت اقلیم در آرشیو پرونده‌های پ‌ک‌ک قرار خواهد گرفت تا گواهی تاریخی باشد برای نسل آینده.»

اعضای جداشده‌ی پ‌ک‌ک که اکنون در شهر کویه از توابع اقلیم کردستان سکونت دارند؛ به فعالیت‌های سیاسی براساس خط مشی خود مشغولند. گفتنی است این افراد پس از جداشدن از پ‌ک‌ک، اقدام به تأسیس حزبی بنام PWD(حزب میهن‌دوستان دمکرات) کردند. گفته می‌شود افرادی هم که برای انجام این پروژه‌ی ترور اعزام شده بودند؛ از اعضای پ‌ک‌ک در اردوگاه مخمور بوده‌اند. فراموش نشود این اردوگاه نیز مأمنی برای هواداران واعضای پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش در عراق است که ابتدا به منظور اسکان آواره‌های ترکیه‌یی در نظر گرفته شد، اما بعدها به مقّری برای پ‌ک‌ک در عراق تبدیل شد.

اکرم درسیمی از اعضای سرکردگی PWD در باره‌ی این ترور نافرجام گفت:« این اولین بار نیست که چنین اقدامات تروریستی برعلیه ما صورت می‌گیرد، پ‌ک‌ک بارها این کار را تکرار کرده و تاکنون چندین تن از دوستان ما را نیز ترور کرده است.»

اکرم به این نکته‌ نیز اشاره کرد که از دید پ‌ک‌ک، هر کس از این فرقه جدا شود؛ دیگر حق زندگی ندارد و این خود بهترین گواه برای اثبات ذهنیت دیکتاتوری سرکردگان این فرقه است.

درسیمی می‌گوید:« پ‌ک‌ک با اینکار خواسته قبل از برگزاری کنگره، مثلاًً ما را بترساند.»

احمد دنیز سخنگوی پ‌ک‌ک نیز در جواب گفته که ما هیچ اطلاعی از این عملیات نداریم و تنها از طریق رسانه‌ها مطلع شده‌ایم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین