۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

حکومت آمریکا PYD را تروریست می داند

  • ۳ اسفند ۱۳۹۴
  • ۳۵۹ بازدید
  • ۰

مرکز ملی ضد تروریسم آمریکا با انتشار اسنادی از ارتباط ساختاری PYD و PKK، اعلام کرد که PYD شاخۀ سوری PKK است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از دیلی صباح، اگر چه علی رغم هشدار های ترکیه ایالات متحده همچنان بر موضع خود مبنی بر تروریست ندانستن حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) وشاخۀ نظامی آن یگان های مدافع خلق (YPG) پافشاری می کند، مرکز ملی ضد تروریسم ایالات متحده (NCTC) که بخشی از حکومت این کشور است، PYD را شاخۀ سوری حزب کارگران کردستان (PKK) عنوان کرد.
NCTC اصلی ترین نهادی است که در چارچوب حکومت ایالات متحده قدام به تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به تروریسم می کند. این نهاد PYD را شاخۀ سوری سازمان تروریستی PKK-KONGRA-GEL (KGK) خواند و به نحوی به موضع دولت اوباما مبنی بر اینکه این گروه سازمانی مجزا است، خیانت کرد.
یک سند متعلق به سال ۲۰۱۴ نشان از آن دارد که حضور PYD در سوریه و در امتداد مرزهای ترکیه «نتیجۀ اقدام به افزایش تهدید علیه ترکیه و افزایش تنش در امتداد های مرز های این کشور» است. این سند که در وبسایت NCTC منتشر شده است به وضوح روابط و مناسبات گروه ها و سازمان های تحت پوشش KGK را نشان می دهد.
در روزهای اخیر به خاطر اختلاف نظر ترکیه و ایالات متحده دربارۀ PYD و نگرانی ترکیه از حمایت آمریکا از این گروه، تنشی در روابط کشور به وجود آمده است. ترکیه انتظار دارد آمریکا به عنوان متحد ترکیه PYD را سازمانی تروریستی دانسته و از حمایت آن دست بردارد و در جنگی که ترکیه علیه این سازمان در خاک سوریه آغاز کرده است، بدون قید و شرط از ترکیه حمایت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین