۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حمایت آلمان از حملات ترکیه بر علیه کردها

حمایت آلمان از حملات ترکیه بر علیه کردها

  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۴ بازدید
  • ۰

وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه “بیلد ام زونتاگ” گفته است که کشورش حمله ارتش ترکیه به مواضع کردها را درک می کند.

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :روزنامه بیلد ام زونتاگ چاپ آلمان، روز یک‌شنبه ۱۶ اوت (۲۵ مرداد) درباره مواضع این کشور پس از خروج موشک‌های پاتریوت از ترکیه با وزیر امور خارجه آلمان گفت‌وگو کرده است.

به گفته فرانک والتر اشتاین مایر جنگ داخلی در سوریه مرزهای جنوبی ترکیه را ناامن کرده و نیروهای پ‌ک‌ک در این شرایط به نیروهای امنیتی ترکیه حمله‌ور شده‌اند. وی ادامه داد: «آلمان باید با دقت اوضاع را تحت نظر داشته باشد و به ترکیه بگوید که چه انتظاراتی دارد اما ما نباید شرایط را ساده‌ بگیریم.»

وزیر خارجه آلمان تاکید کرده که دولت رجب طیب اردوغان برای مصالحه و آشتی با کردها سرمایه‌گذاری زیادی کرده است اما در حال حاضر نباید اجازه دهد تا تمامی پل‌ها برای آشتی خراب شود.

درگیری‌های خونین میان ارتش ترکیه و گروه “پ‌ک‌ک” از هفته‌های پیش شدت گرفته است. در حمله اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در جنوب شرقی ترکیه روز جمعه (۱۴ اوت/۲۳ مرداد) دست‌کم سه سرباز ارتش ترکیه کشته شدند. نیروی هوایی ترکیه نیز در روزهای گذشته چندین مقر و مخفیگاه گروه “پ‌ک‌ک” را بمباران کرده است.

به گزارش دویچه وله، اشتاین‌مایر تصریح کرده که آلمان حتی پس از خارج کردن موشک‌های پاتریوت از ترکیه از این کشور در برابر سوریه حمایت خواهد کرد. وی گفت: «آلمان همچنان در مورد امنیت ترکیه خود را مسئول می‌داند.»

آلمان اخیرا اعلام کرد که سامانه موشکی پاتریوت خود را از ترکیه خارج می‌کند. ماموریت ارتش آلمان در ترکیه که در چارچوب ماموریت‌های ناتو انجام می‌شود، در ژانویه ۲۰۱۶ پایان می‌یابد. حدود ۲۶۰ سرباز آلمانی که خدمه این سامانه هستند، در ماه‌های آتی به کشورشان باز می‌گردند.

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنانش درباره بحران سوریه گفته که با توجه به حصول توافق هسته ای با ایران، این امیدواری را دارد که چرخشی در اوضاع سوریه پدید آید. اشتاین مایر مدعی است: «رژیم اسد از نظر نظامی ضعیف شده است. پیشروی‌های گروه داعش همسایگان را نیز تحت فشار قرار داده است و دقیقا به همین دلیل احتمال رسیدن به یک توافق بیشتر شده است. همچنین توافق هسته ای حاصل‌شده با ایران در وین تحولاتی را در منطقه پدید خواهد آورد.»

وزیر خارجه آلمان با اشاره به گفت‌وگوهای وزرای خارجه آمریکا، روسیه و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درباره سوریه، که برای اولین بار صورت می‌گیرد، گفته است: «این هنوز یک موفقیت نیست اما گامی برای رسیدن به موفقیت است که ما از مدتها پیش منتظرش بودیم».

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه هفته گذشته در قطر با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیدار و درباره بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین