۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • جوابیه آخرین نامه اوجالان منتشر شد…

جوابیه آخرین نامه اوجالان منتشر شد…

  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۲
  • ۲۵۹ بازدید
  • ۰

سرکردگان پ‌ک‌ک و پژاک در جواب آخرین نامه‌ی اوجالان از عقب‌نشینی در چندین مرحله خبر داده و طبق برنامه ریزی آنان ، آخرین گروه از اعضای مسلح این گروهک ها در ترکیه، فصل پائیز از مرز خارج و به شمال عراق عقب‌نشینی خواهد کرد. اما عبدالله اوجالان دستور داده بلافاصله این مرحله‌ی عقب‌نشینی شروع شود و در کمترین زمان ممکن تمامی اعضای این فرقه‌ها از ترکیه خارج شوند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : به گزارش خبرگزاری‌های ترکیه، سرکردگان این فرقه‌‌ها تجربه‌ی سال ۱۹۹۹در سر لوح کاری خود قرار داده و به دستور اوجالان مبنی بر عقب‌نشینی سریع و بلافاصله اذاعان داشتند که اشتباه اوجالان در سال ۱۹۹۹ را تکرار نخواهند کرد ؛ آنان همچنین اعلام کرده اند طبق آمار حدود ۵۰۰ تن از اعضای این فرقه در زمان عقب‌نشینی از مرزها توسط ارتش ترکیه کشته شده‌اند. لذا این سرکردگان معتقدند که نباید اشتباه سال ۹۹ را تکرار کنند و باید در چندین مرحله و به تدریج اعضایشان را از ترکیه خارج کنند. اما اوجالان در جواب به این پیشنهاد سرکردگان قندیل‌نشین پ‌ک‌ک، دستور داده که بلافاصله باید خاک ترکیه را ترک کنند.

طبق اخبار منتشره از آخرین نامه‌ی اوجالان، وی از جریان مخالف پ‌ک‌ک و پژاک با پروسه‌ی امرالی به شدت ابراز نارضایتی کرده و آنرا جریانی ضد صلح و آشتی خوانده است. گفتنی است که از همان ابتدای پروسه‌ی مذاکره با ترکیه، بسیاری از سرکردگان پ‌ک‌ک و پژاک نارضی بودند چراکه منافع خود را در خطر می‌دیدند. لذا با تمام وجود با این اقدام مشترک اوجالان و اردوغان مخالفت کردند.

دولت ترکیه یکی از شروط اساسی را خلع‌سلاح و بعد عقب‌نشینی اعضای این فرقه‌ها تعیین کرده و ظاهراً اوجالان نیز با این خواست ترکیه موافق است، اما سرکردگان پ‌ک‌ک و پژاک کاملاً با این رویه مخالف هستند و آنرا تکرار اشتباه سال ۹۹ می‌دانند که به عقیده‌ی آنها، اشتباه محض اوجالان بود. چراکه وی برای حفظ جان خود به سرعت از گفته‌های پیشین خود ابراز پشیمانی کرد و دستور عقب‌نشینی پ‌ک‌ک را به شمال عراق صادر کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *