۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • توجه ویژه تایمز و بی.بی.سی به زنان مسلح کُرد سوریه

توجه ویژه تایمز و بی.بی.سی به زنان مسلح کُرد سوریه

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۲۹ بازدید
  • ۰

تایمز ترجیح می دهد زنان مسلح کُرد را در جایگاه متفاوتی نشان داده و آنان را با زنان صفوف ارتش آزاد و زنان اسلامگرا مقایسه کند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :در حالی که چند ماه پیش بسیاری از رسانه های آمریکایی، انگلیسی و ترکیه ای، رغبت ویژه ای به مطرح ساختن نقش زنان مسلح عرب در صفوف مخالفین سوری نشان داده و آنان را به عنوان تک تیراندازهای آموزش دیده و مهم نشان می دادند، این بار توجه بخش کثیری از این رسانه ها به زنان کُرد مخالف سوریه جلب شده است.
روزنامه انگلیسی تایمز، بی.بی.سی ترکی و بسیاری از پایگاه های انیترنتی مهم ترکیه به بازتاب گزارشی درباره زنان مسلح کُرد در حلب پرداختند که در صفوف شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) سلاح به دست گرفته و وظیفه محافظت از محله کردنشین شیخ مقصود حلب را بر عهده دارند.روکَن، دختر کُرد ۲۷ ساله ای که فرماندهی یک گروه چهل نفره از این زنان را بر عهده دارد، در گفتگو با تایمز اعلام کرده که همه نیروهای شاخه نظامی حزب آنها به آرمان های اوجالان و پ.ک.ک وفادار و پایبند هستند و هدف آنها فقط مبارزه برای حقوق کردهای سوریه نیست بلکه اثبات اراده زنان کُرد و ستیز برای دفاع از جایگاه و حقوق زنان نیز هست. او در این مصاحبه همچنین به این نکته اشاره کرده که خواننده آثار ارسطو و نیچه است و یک ماه پیش با سلاح روسی خود چند نفر را کشته است و فرماندهان ارتش آزاد سوریه در حلب، از آن روز با احترام بیشتری با وی برخورد می کنند.خبرنگار تایمز مصاحبه با روکَن را به سویی سوق داده که زنان مسلح کُرد را در جایگاه متفاوتی نشان داده و آنان را با زنان صفوف ارتش آزاد و اسلامگرا مقایسه کند. به همین خاطر از او پرسیده که چه احساسی دارد از این که در یک جبهه ور در کنار مردان ریشوی اسلامی با رژیم اسد می جنگد. این فرمانده نظامی جوان کُرد در پاسخ به این موضوع گفته است: زنان ارتش آزاد سوریه و زنان اسلامگرای مخالف سوریه نمی توانند اراده خود را نشان دهند و با استقلال رای و عمل به میدان بیایند اما حزب ما چنین نیست و ما با اراده و تصمیم راسخ یک زن آزاد در میدان مبارزه می مانیم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *