۲۵ مهر ۱۴۰۳

تنها راه صلح انحلال پ.ک.ک است

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳
  • ۳۹ بازدید
  • ۰

دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه از عبداله اوجالان خواست پ.ک.ک را منحل کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، دولت باغچه‌لی، رهبر حزب حرکت ملی (MHP)، در سخنرانی خود در نشست فراکسیون حزبش در مجلس ترکیه، بار دیگر مواضع خود را علیه عبداله اوجالان، رهبر گروه تروریستی کارگران کردستان (PKK)، تکرار کرد. باغچه‌لی در سخنان خود از اوجالان خواستار انحلال PKK شد و گفت: «اوجالان باید تروریسم را به پایان برساند و انحلال گروه خود را به صورت یک‌جانبه اعلام کند.» این در حالی است که اوجالان از سال‌ها پیش در زندان امرالی تحت مراقبت کامل دولت ترکیه به سر می‌برد و بنا به گفته پ.ک.ک از ۴۳ ماه پیش تا کنون هیچ ارتباطی با اوجالان ندارد. اما اوجالان در زندان امرالی همیشه با میت ترکیه ارتباط دارد.

باغچه‌لی با اشاره به احتمال مذاکره با گروه‌های مسلح، تأکید کرد که هیچ‌کس نباید انتظار داشته باشد حکومت ترکیه وارد مذاکره با PKK یا هر گروه مسلح دیگری شود، تصریح کرد: «دولت ترکیه هرگز با تروریست‌های پ.ک.ک سر میز مذاکره نخواهد نشست و راهکارهای نظامی و امنیتی همچنان در دستور کار خواهد بود.»
او افزود: «شهر حکاری هم مال ما است، شهر ادیرنه هم مال ما است، شهر ازمیر هم مال ما است، شهر شرناخ هم مال ما است. روز همبستگی و اتحاد فرا رسیده است. در قلب ما برای همه جا هست. زمان، زمان پیوستن و تقویت اتحاد ملی است. در دل ما برای تمام ملت ترکیه جا هست.»
لازم به یاد اوری است که در سالیان گذشته نیز دولت باغچه لی یک بار در پارلمان با احمد ترک دست داده بود که با واکنش شدید اوجالان روبرو شده بود. اوجالان گفته بود کسی که هویت شمارا قبول ندارد چه طور با او دست می دهید.

دولت باغچه لی یکی از دشمنان سرسخت پ.ک.ک است و قبلا نیز مخالف سرسخت مذاکرات میت با اوجالان و پ.ک.ک بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین