۹ فروردین ۱۴۰۳

تشدید اختلافات بین سرکردگان پ ک ک

  • ۲۴ تیر ۱۳۹۲
  • ۱۸۶ بازدید
  • ۰

اختلافات بین سرکردگان تروریستی پ ک ک بدلیل تغییرات صورت گرفته در شورای رهبری افزایش یافته و به طوری که صبری اوک تهدید به افشاگری نموده است!
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: صبری اوک از سرکردگان اروپایی نشین و کمتر شناخته شده پ ک ک می باشد که مدتی است به دستور اوجالان در قندیل به سر می برد. وی نیز همانند دیگر سرکردگان پ ک ک و پژاک تشنه قدرت می باشد. صبری اوک که از زمان قبل از عضویت در پ ک ک کارمند استخبارات ترکیه بود در هدایت پ ک ک در چارچوب اهداف استخبارات ترکیه(میت) نقش بسیار مهمی را ایفا کرده است.

یکی از مهم ترین وظایفی که به اوک سپرده شده بود اما نهایتا نتوانست خوب از پس آن بر آید مذاکرات اوسلو بود که در واقع در سال ۱۹۹۲ میلادی آغاز شده بود، اما سال گذشته در آخرین دور برملا شد. افشای نوار مذاکرات میت و سرکرده های پ ک ک سندی محکمی برای افکار عمومی شد تا بدانند پ ک ک ساخته و پرداخته میت است.

این اقدام سبب شد تا سرکردگان پ ک ک به ویژه اوجالان شدیدا نارحت شوند. اوجالان به خاطر عصبانیت و برای تنبیه صبری اوک وی را به قندیل فرا خواند تا از زندگی مرفه اروپایی به دور باشد. صبری اوک از سال گذشته در قندیل است و امیدوار بود که در تغییر و تحولات اخیر شورای رهبری به پست و مقامی منصوب گردد ولی ظاهرا بی نصیب ماند.

در آخرین گردهمایی سرکردگان تروریست جمیل باییک بسه هوزات نیز به جمع اعضای رهبری پ ک ک اضافه شدند اما این انتخاب مطابق میل بسیاری از اعضاء بویژه صبری اوک نبود و باعث موضع گیری و دو دستگی در فرقه شده ، این موضع گیری سبب شده تا اختلافات بین سرکردگان تروریست بر سر قدرت در چند روز گذشته افزایش یابد به طوری که صبری اوک تهدید به افشاگری نموده است!

اوجالان با عدم انتخاب صبری اوک در واقع وی را تنبیه نمود اما اختلافات تروریست ها بسیار عمیق تر از این موضوع است. به گفته کارشناسان میت به این نتیجه رسیده که فعلا فقط اوجالان می تواند برنامه های آن را پیش ببرد نه افرادی مانند صبری اوک. در هر حال استخبارات در نفوذ به لایه های بالای پ ک ک موفق بوده است. آنها جمیل باییک را نیز عامل نفوذی ایران می دانند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *