۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ترکیه مستقیما با پ.ک.ک مذاکره کند

  • ۱۵ مهر ۱۳۹۲
  • ۳۸۹ بازدید
  • ۰

هوشیار زیباری بر این باور است که مذاکرات صلح در صورتی به پیروزی می رسد که بین حکومت ترکیه و سران پ.ک.ک، دیدار و مذاکره ی مستقیم صورت بگیرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی وطن، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه ی عراق، در مورد تحولات سیاسی در ترکیه و مذاکرات صلح بین این کشور و کردهای مخالف گفت:« مذاکرات صلح در صورتی به پیروزی می رسد که بین حکومت ترکیه و سران پ.ک.ک، دیدار و مذاکره ی مستقیم صورت بگیرد. بنابراین دولتمردان آنکارا نباید زمان را از دست دهند و باید هر چه زودتر به طور مستقیم با سران پ.ک.ک وارد مذاکره شوند. ما نیز در این میان می توانیم به عنوان میانجی، نقش خود را ایفا کرده و به پیشبرد صلح کمک کنیم.»
زیباری همچنین به دولت ترکیه پیشنهاد کرده که برای حل معضلات کردهای این کشور، مصوبات جدیدی را در مجلس ملی تصویب کرده و برخی بندهای قانون اساسی را تغییر دهد.
وزیر امور خارجه ی عراق به اهمیت روابط سیاسی ترکیه و عراق نیز اشاره کرده و اعلام کرده از آن جایی که روابط تجاری و اقتصادی مستحکمی بین این دو کشور هسمایه وجود دراد، لازم است که در حوزه های سیاسی و فرههنگی نیز رابطه ی بغداد و آنکارا در سطح مطلوبی باشد.
هوشیار زیباری همچنین از این موضوع خبر داده که به منظور بازسازی و بهبود روابط سیاسی بین بغداد و آنکارا، در نیویورک با عبدالله گل رییس جمهور ترکیه دیدار کرده و گفتگوهای مثبتی بین وی و گل صورت گرفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین