۳۰ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • تحصن مادران کُرد علیه آدم ربایی های پ.ک.ک

تحصن مادران کُرد علیه آدم ربایی های پ.ک.ک

  • ۷ مرداد ۱۴۰۳
  • ۸۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: در شهر وان، ۳۵ خانواده که فرزندانشان توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک به کوه ربوده شده بودند، در مقابل ساختمان استانی سازمان حزب DEM تحصن کردند و خواستار بازگرداندن فرزندان خود شدند.

خانواده‌ها اعلام کردند که با سردادن شعارهایی علیه پ‌ک‌ک و حزب دم پارتی به مبارزه خود ادامه خواهند داد. مادران و پدران تاکید کردند که تا آخرین نفس برای بازگشت فرزندانشان مبارزه خواهند کرد. علاوه بر این، پدری از دولت انتقاد کرد و گفت : که پسرش به پ‌ک‌ک پیوسته و اسلحه به او دادند.

تحصن اعتراضی بصورت مداوام و چرخشی برای خانواده هایی که فرزندانشان توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک در وان به کوه ربوده شده اند ادامه دارد. خانواده هایی که فرزندانشان توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک در وان به کوه ربوده شده بودند، هشتاد و چهارمین هفته(۵۸۸روز) به اقدامات خود ادامه می دهند. ۳۵ خانواده که فرزندانشان در تاریخ های مختلف توسط سازمان تروریستی پ.ک.ک به کوه ربوده شده بودند، با پلاکاردهایی در دستان خود از مقابل ساختمان استانی سازمان دم پارتی رفتند. خانواده هایی که علیه حزب دم پارتی و پ.ک.ک شعار می دادند، گفتند که مبارزه آنها تا زمانی که فرزندانشان را پس نگیرند ادامه خواهد داشت.

مادر سانچار با بیان اینکه به مبارزات خود که از دیاربکر به وان امده آغاز شده است، گفت: “اعتراضات کودکان که توسط مادران آغاز شده است وارد ششمین سال زندگی خود می شود. مادران و پدران فرزندان خود را که حقوق آنهاست، فارغ از هر شرایط هوایی تابستان و زمستان می خواهند. ما تا آخرین نفس به راهمان ادامه می دهیم وی خطاب به فرزندش گفت :پسرم اگر صدایم را می شنوی، به حرفشان گوش نده، ما ۵۵ نفر از فرزندانمان را به دست آورده ایم این بچه ها به خانه های گرمشان برگشته اند و پدر و مادرشان را خوشحال کرده اند، چرا به این قاتلان اعتماد می کنی!

پدری به نام یوسف اردینچ که در این تحصن شرکت کرده بود ، گفت: “پسرم در دانشگاه درس می خواند و از سال ۲۰۱۵ مفقود شده است. پسرم به پ ک ک پیوست و در حال حاضر در سوریه است. من فرزندم را رها نکرده ام. از سال ۲۰۱۵٫ من هم در تظاهرات دیاربکر همه جا شرکت می کنم.» اعتراض می کنم چون جگرم را از دست داده ام. بچه هایشان در اروپا ۷ زبان می آموزند و پسرم تحصیلکرده بود و در عوض به او اسلحه دادند. در برابر چه کسی می جنگی ؟ او گفت: “این جنگ علیه من است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *