۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بشار اسد برای سران کُرد نامه فرستاد

  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۳۱ بازدید
  • ۰

عمر اُسه نماینده ی کُرد مجلس سوریه، با سران احزاب کُرد در اربیل دیدار کرده و خواستار گفتگوی آنان با بشار اسد شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ملیت ترکیه، بشار اسد رییس جمهور سوریه با ارسال نامه برای سران احزاب کُرد سوری، خواستار آن شده که نمانیدگان همه ی احزاب و نهادهای کُرد برای گفتگو با دولت سوریه به دمشق بروند.
در همین حال پایگاه ولاتی نت از این موضوع خبر داده که عمر اُسه نماینده ی کُرد مجلس سوریه، با سران احزاب کُرد در اربیل دیدار کرده و دو نامه به مقامات حزب دموکرات کردستان عراق و حزب اتحادیه ی میهنی کردستان عراق تحویل داده و از آنان خواسته است تا همه ی تلاش های خود را به کار بگیرند تا احزاب کُرد سوری را به انجام گفتگو با دمشق قانع کنند.
عمر اُسه در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی روداو اعلام کرده که تنها مصلحت کردهای سوریه در آن است که به جای مخالفین سوری و کشورهای غربی، با خود رژیم بشار اسد گفتگو کرده و مطالبات خود را از راه فعالیت سیاسی و دموکرایتک به دست بیاورند.
وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که بشار اسد شخصا اعلام کرده که با مسئولین اقلیم کردستان عراق مشکل و مخالفتی ندارد و می تواند مسعود بارزانی را به عنوان رییس اقلیم کردستان عراق برای دیدار و گفتگوی رسمی، به دمشق دعوت کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *