۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بالا گرفتن تنش میان حکومت ترکیه و HDP

  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
  • ۲۰۱ بازدید
  • ۰

تنش و درگیری لفظی میان حکومت ترکیه و HDP بر سر ۲۸ شهروند گرفتار در ساختمانی در شهر جزیره همچنان ادامه دارد. حکومت متهم است که مانع دسترسی خدمات درمانی به ساختمان مذکور می شود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، هیچ نشانه ای از فروکش کردن تنش میان حکومت ترکیه و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) وجود ندارد. حکومت همچنان اتهامات HDP را مبنی بر خود داری از فراهم کردن خدمات درمانی برای ۲۸ شهروند مجروح کرد که در ساختمانی در شهر جزیره در استان جنوب شرقی شرناخ در محاصره مانده اند، رد می کند.
افکان آلا وزیر کشور ترکیه روز گذشته به گزارشگران گفت چندین بار آمبولانس هایی به محل اعزام شده اند اما هر بار با تیر اندازی مورد حمله قرار گرفته اند. در همین حال HDP گفته است که تا کنون هفت تن از این شهروندان جان خود را از دست داده اند.
آلا گفت: «آمبولانس ها به خاطر تیر اندازی، گودال ها و خندق های حفر شده توسط شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (PKK) نمی توانند به محل بروند.»
پیش از آن صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان دربارۀ عملیات ها علیه شبه نظامیان PKK هشدار داده و گفته بود قربانیان این حملات شهروندان هستند. وی همچنین از گرفتار شدن ۲۸ شهروند مجروح و نیازمند کمک فوری خبر داده بود.
دمیرتاش در نشست گروه پارلمانی حزب خود گفت: «اگر ما دربارۀ این ساختمان دروغ می گوییم، ثابت کردن دروغ ما تنها یک دقیقه زمان می خواهد. چرا مانع دسترسی به آن ساختمان می شوید؟»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *