۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اگر YPG وارد منبج شود ترکیه منبج را بمباران خواهد کرد

اگر YPG وارد منبج شود ترکیه منبج را بمباران خواهد کرد

  • ۲۱ دی ۱۳۹۴
  • ۳۵۲ بازدید
  • ۰

تمام تحرکات نیروهای وابسته به PYD تحت نظر سازمان های امنیت ملی ترکیه و ارتش این کشور قرار گرفته و ارتش در آماده باش کامل به سر می برد.

 

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از  خبرگزاری Haber7، بر اساس اخبار منتشر شده از سازمان های اطلاعاتی ترکیه، تمام تحرکات نیروهای وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) تحت نظر سازمان های امنیت ملی ترکیه و ارتش این کشور قرار گرفته و ارتش در برابر تمام تحولات رخ داده در شمال سوریه در آماده باش کامل به سر می برد.
در گزارشی که از سازمان های اطلاعاتی ترکیه منتشر شده است، نیروهای YPG در قالب ارتش دموکراتیک سوریه (QSD) و با حمایت جنگنده های هوایی آمریکا سد تشرین و روستای کاراکوزاک را از تصرف داعشی ها خارج کرده و در واقع برای ایجاد ارتباط با کانتون عفرین یک گذرگاه جدید در حال شکل گیری است.
در کل، برای اتصال کانتون کوبانی به کانتون عفرین در شمال سوریه PYD دارای ۳ آلترناتیو است. یکی از آنان ورود به خطوط قرمز ترکیه در جرابلس و اتصال به کانتون عفرین است. آلترناتیو دیگر در نظر گرفتن عمق ۴۰ کیلومتری خطوط قرمز ترکیه و ایجاد یک پل ارتباطی بدون وارد شدن به این منطقه قرمز ترکیه برای دسترسی به کانتون عفرین است. آلترناتیو سوم، حرکت نظامیان وابسته به PYD از کانتون عفرین به سمت کانتون کوبانی است که در این حرکت نیز، منطقه العزیز در مرکز معادلات قرار خواهد گرفت. بر این اساس نیروهای ارتش ترکیه در آماده باش کامل به سر برده و بر اساس اطلاعات به دست آمده در صورت ورود نیروهای YPG به منطقه منبج در حد فاصل الرقه – جرابلس ارتش ترکیه حرکت های نظامی خود علیه PYD را آغاز خواهد کرد.
در این چارچوب ارتش ترکیه، تانک های مرسوم به “تانک های طوفان” خود را که در قرارگاه “کارکامیش” استان غازی عنتاب قرار دارند به حرکت درآورده و به مرزها منتقل کرده است. با توجه به این که منبج در ۳۷ کیلومتری مرز ترکیه قرار گرفته و این تانک ها برد ۴۰ کیلومتری دارند بنابراین اعزام این تانک ها به مرزهای ترکیه در راستای جلوگیری از ورود نیروهای نظامی YPG به منطقه منبج است. به محض ورود نیروهای نظامی کرد YPG به منطقه منبج تانک ها حملات خود به این منطقه را آغاز خواهند کرد. همچنین بر اساس اخباری که از ارتش ترکیه به دست آمده است، هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه نیز در این راستا در آماده باش کامل به سر می برند که در صورت نیاز وارد عملیات در شمال سوریه شوند.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *