۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انفجارهای مهیب اقلیم کردستان عراق( اربیل)

انفجارهای مهیب اقلیم کردستان عراق( اربیل)

  • ۸ مهر ۱۳۹۲
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

نهاد امنیتی اقلیم کردستان عراق(آسایش) ضمن فاش کردن جزئیات انفجار امروز، اعلام کرد: این انفجار منجر به کشته شدن ۶ کارمند و زخمی ۴۲ تن از کارمندان اداره امنیت و نیروهای پلیس شده است.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی: اداره امنیت اقلیم کردستان بیانیه ای پیرامون انفجارهای امروز اربیل منتشر کرد و جزئیات بیشتر این اقدام تروریستی را در اختیار عموم گذاشت.
در این بیانیه آمده است: ساعت ۱۳:۳۰ بعدازظهر اداره کل آسایش اربیل مورد حمله تروریستی واقع شد. در ابتدا مینی بوسی که حامل فردی انتحاری بود قصد داشت وارد اداره امنیت شود که از سوی نگهبان های اداره امنیت به سمت وی شلیک شد و در نهایت فرد انتحاری اتومبیل را در مقابل درب اصلی منفجر می کند و در همین حین ۴ فرد مسلح دیگر نیز قصد داشتند به زور وارد اداره امنیت اربیل شوند.
در ادامه آمده است: ۴ تروریست انتحاری از سوی نیروهای پلیس و کارمندان اداره امنیت کشته می شوند و بعد از چند دقیقه تروریست انتحاری دیگری با آمبولانس به نیروهای پلیس نزدیک می شود و پس از اینکه این نیروها مانع ورود وی می شوند این فرد نیز خود و اتومبیل را منفجر می کند.
در نتیجه این حملات تروریستی ۶ تروریست کشته و متأسفانه در هنگام دفاع شجاعانه کارمندان اداره امنیت نیز ۶ تن از آنها شهید و ۴۲ تن دیگر از کارمندان و پلیس زخمی می شوند.
اداره امنیت اقلیم کردستان عراق ضمن تسلیت به بازماندگان شهداء این واقعه شفای عاجل برای زخمی های این اقدام تروریستی را آرزو کرد و به شهروندان اقلیم کردستان عراق این اطمینان خاطر را داد که این گونه اقدامات عزم نیروهای امنیتی را برای مبارزه با تروریستها جزم تر خواهد کرد.
همچنین به این مسئله نیز اشاره شده است که این گونه حملات تروریستی و خرابکارانه در حالی انجام می شود که اقلیم کردستان از آزمون دموکراسی سرفراز بیرون آمد و این خود نشانه ای است بر تنگ نظری دشمنان اقلیم کردستان و برنتابیدن موفقیت هایی که اقلیم کردستان به آن نائل شده است.
در این بیانیه ضمن اشاره به این که بعد از ۶سال این اولین اقدام تروریستی است که در اقلیم کردستان صورت می گیرد و تأکید شده است: بدون شک طی این ۶ سال چندین بار تلاش هایی به منظور انجام اقدامات تروریستی صورت گرفته است که با هوشیاری نیروهای پلیس خنثی شده اند.
بیانیه مذکور در رابطه با بحران و تلاش دست هایی برای برهم زدن ثبات در اقلیم کردستان بحث به میان آورده و می گوید: لازم است فراموش نکنیم که اقلیم کردستان عراق در منطقه ای ناامن و بحرانی واقع شده است و تلاش های دشمنان و تهدیدات تروریستها برای برهم زدن امنیت کردستان پایان نیافته است از این رو از شهروندان عزیز می خواهیم که همواره در برقراری امنیت و حفاظت از جان و مال مردم حامی و پشتیبان نیروهای امنیتی و پلیس باشند.
از شهروندان نیز خواسته شده است که در صورت مشاهده هر مورد عجیب و مشکوکی در اسرع وقت پلیس و نیروهای امنیتی را در جریان امر بگذارند”همکاری شما مهمترین فاکتور در خنثی سازی نقشه های تروریستها است.”
اداره امنیت در رابطه با طرح ها و نقشه های جدید تروریستها در انجام حملات تروریستی اعلام کرد: تروریستها از نقشه ها و روش های جدید برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند اما مطمئن باشید با همکاری شهروندان همه تلاش خود را برای از میان برداشتن تهدیدات علیه امنیت و ثبات اقلیم کردستان در هر نقطه که باشد به کار خواهیم بست.
در خاتمه این بیانیه، نهادهای امنیتی و پلیس اقلیم کردستان از شهروندان خواستند به توصیه های اداره امنیت عمل کنند و تأکید شده است که همکاری مردم بزرگترین فاکتور در برقراری امنیت و تداوم ثبات و امنیت در اقلیم کردستان است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *