۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقال زمینی نظامیان ترکیه ممنوع شد

  • ۲ آبان ۱۳۹۱
  • ۳۷۰ بازدید
  • ۰

آنکارا، ترکیه ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح به منظور مقابله با مین گذاری های پ.ک.ک دستور داده از این پس کلیه نقل و انتقالات نیرو به صورت هوایی انجام شود.

 به نقل از شبکه تلویزیونی aHABER طی دو سال گذشته بیش از هشتاد نفر از نیروهای نظامی ترکیه در حال انتقال به محل ماموریت و عملیات در دام تله های انفجاری پ.ک.ک افتاده و کشته شده اند و علاوه بر این بیش از سیصد نظامی نیز طی همین مدت به خاطر انفجار مین ها و بمب های کنترل از راه دور یا حوادث جاده ای مجروح شده و امکان ادامه فعالیت نظامی را از دست داده اند. همچنین بر اساس آمار اعلام شده توسط روزنامه زمان تنها ظرف دو ماه گذشته بیست نظامی ترکیه در حال بازگشت از مرخصی و در مسیر یگان های خود از سوی پ.ک.ک کشته شده اند. به همین خاطر و به منظور مقابله با این مشکل، ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه دستور داده که از این پس کلیه نقل و انتقالات نیرو به صورت هوایی انجام شود.
حمید توپچو عضو هیات مدیره هواپیمایی ترکیه اعلام کرد:” بین وزارت دفاع و سازمان هواپیمایی ترکیه یک قرارداد امضا شده و از این پس سالانه چهارصد هزار نفر از نظامیان ترکیه را به صورت رایگان جا به جا خواهیم کرد.” وی اعلام کرده که توافق نامه مزبور  سالانه برای این هواپیمایی ۱۲ میلیون دلار هزبنه در بردارد.
قرار است وزارت دفاع ترکیه در آینده ای نزدیک و تا اوایل سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴ فروند بالگرد ترابری شنوک از ایلات متحده آمریکا خریداری نماید و تا زمان ورود شنوک ها، کلیه حمل و نقل های نفرات با استفاده از هواپیماهای نظامی و نیز پروازهای عادی سازمان هواپیمایی THY صورت خواهد گرفت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین