۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • القاعده به دنبال ترور سران کُرد سوری در دیاربکر

القاعده به دنبال ترور سران کُرد سوری در دیاربکر

  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۲
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

حزب صلح و دموکراسی اعلام کرده که دو گروه از افراد القاعده به قصد ترور آسیه عبدالله رهبر حزب اتحاد دموکراتیک وارد ترکیه شده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری دوغان، آسیه عبدالله رهبر مشترک حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه (PYD) دیروز به منظور سخنرانی در جمع کردهای دیاربکر وارد این شهر شد.
آسیه عبدالله که با مجوز رسمی وزارت کشور ترکیه از مرز ماردین وارد ترکیه شده بود، در روز جهانی صلح و در جمع کردهای هوادار حزب صلح و دموکراسی سخنرانی کرد.
خبرگزاری دوغان امروز در خصوص حضور این سیاستمدار کُرد سوری در دیاربکر نوشت:« در طول سخنرانی آسیه عبدالله در دیاربکر چندین محافظ در کنار وی حضور داشتند و با ایجاد سپر انسانی از وی محافظت کردند. دلیل اتخاذ تدابیر ویژه ی امنیتی برای محافظت از جان خانم آسیه عبدالله این بود که حزب صلح و دموکراسی از برحی مجاری اطلاعاتی و امنیتی، اطلاعاتی دال بر ورود دو تیم از افراد گروه های افراطی القاعده و جبهه النصره به دیاربکر به دست آورده بود. بر اساس این اطلاعات، القاعده قصد داشت تا با ترور آسیه عبدالله در جمع هواداران حزب صلح و دموکراسی در دیاربکر، ترکیه و پ.ک.ک را با معضل بزرگی مواجه کند اما تدابیر ویژه و شمار بالای محافظین مانع از اجرای این نقشه شد.»
در ادامه ی گزارش ویژه ی دوغان آمده است:« خانم آسیه عبدالله امروز نیز به قصد دیدار با احمد ترک و آیسل توغلوک سران کنگره ی جامعه ی دموکراتیک، به ساختمان مرکزی این نهاد کُردی در دیاربکر رفت. در آن جا نیز به منظور محافظت از وی گروهی از مسئولین امنیتی حزب صلح و دموکراسی، شناسنامه ی یکایک خبرنگاران، همراهان، فعالان رسانه ا ی و شهروندان را کنترل کرده و از کلیه ی افراد بازرسی بدنی به عمل آمد.»
بر اساس آیین نامه ی داخلی پ.ک.ک، کلیه ی احزاب و نهادهای اقماری این حزب (به استثنای پژاک) دارای دو رهبر است که یکی از آنان مرد و دیگری از میان کادرهای زن انتخاب می شود. به عنوان مثال ریاست شورای رهبری پ.ک.ک بر عهده ی جمیل بایک و بسه هوزات و ریاست حزب اتحاد دموکراتیک بر عهده ی صالح مسلم و آسیه عبدالله است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *