۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اغلب نیروهای پ.ک.ک، عقب نشینی کرده اند

اغلب نیروهای پ.ک.ک، عقب نشینی کرده اند

  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۱۳ بازدید
  • ۰

جمیل چیچک تعیین روز هشتم می به عنوان تاریخ آغاز عقب نشینی پ.ک.ک را یک اقدام مصلحتی دانسته و اعلام کرد که نیروهای پ.ک.ک خیلی وقت است عقب نشینی کرده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جمیل چیچک رییس مجلس ملی ترکیه بعدازظهر امروز در گفتگو با شبکه تلویزیونی aHABER در مورد عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک خبری را منتشر کرد که مجری گفتگوی زنده تلویزیونی را مبهوت ساخت و دقایقی بعد، این موضوع به عنوان خبر مهم در تیتر اغلب پایگاه های خبری اینترنتی ترکیه قرار گرفت.
مجری برنامه از رییس مجلس پرسید. تا ۴ روز دیگر خروج نیروهای پ.ک.ک از خاک ترکیه رسما آغاز می شود. برای مقابله با توطئه و مشکلات حقوقی مرتبط با عقب نشینی آنان چه تدبیری اندیشیده اید؟ چیچک در پاسخ به این سوال گفت: « تعیین روز هشتم می به عنوان تاریخ آغاز عقب نشینی پ.ک.ک یک اقدام مصلحتی بود و نیروهای پ.ک.ک خیلی وقت است عقب نشینی کرده اند. این در واقع یک تقویم و زمان بندی مجازی بود برای این که همه چیز در مدت زمانی کوتاه به پایان برسد و این عملیات بدون جنجال انجام شود. اگر نه اعضای شاخه نظامی پ.ک.ک، خیلی وقت است به مقصد مورد نظر خود رسیده اند و فقط بخش کم شماری از آنها در داخل خاک ترکیه مانده اند که آنان نیز به زودی خارج خواهند شد.»
وی در ادامه ازود:« فکر نکنید که مشکل ما فقط با یک گروه تروریستی به نام پ.ک.ک است. خیر. مطمئن باشید مردان قدرتمندی وجود داردند که برای پ.ک.ک جایگزین پیدا خواهند کرد و برنامه های جدیدی برای اخلال در امنیت ملی ترکیه اجرا خواهند کرد. مثلا کشتن ۳ تن از سران پ.ک.ک در پاریس یکی از برنامه هایی بود که نشان داد دشمنان ما هیچ گاه دست روی دست نخواهند گذاشت و همه تلاش و توان خود را به کار می گیرند تا به شیوه ای جدید و از جایی که شاید خیلی ها به آن فکر نکرده اند، به ترکیه ضربه بزنند.»
این مقام متنفذ حکومت ترکیه که بسیاری از تحلیل گران سیاسی این کشور او را یکی از چهره های دولت پنهان می دانند، دیروز نیز در پیامی کوتاه و معنی دار خطاب به خبرنگاران محوطه مجلس ملی گفت:« خورشید دارد غروب می کند. باید تا هوا تاریک نشده، کار تدوین قانون اساسی جدید ترکیه را به پایان برسانیم.»
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *