۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اظهارات فتح الله گولن علیه پ.ک.ک و پژاک

اظهارات فتح الله گولن علیه پ.ک.ک و پژاک

  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۲
  • ۱۷۹ بازدید
  • ۰

فعال دینی و سیاسی مشهور ترکیه ای، پ.ک.ک، پژاک و حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه را شبکه های شرّ نامید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : در پایگاه اینترنتی herkul (پایگاه ویژه ی انتشار آرا و افکرا فتح الله گولن) بخشی از فایل صوتی سخنرانی گولن قرار داده شده که دربرگیرنده ی آخرین اظهارنظرهای او درباره ی مسائل و تحولات ترکیه است.
این فعال دینی و سیاسی متنفذ ترکیه ای که از سال ۱۹۹۸ در پنسیلوانیای آمریکا ساکن شده است، خطاب به گروهی از شاگردان خود که در اقصی نقاط کشورهای جهان مشغول تدریس هستند، می گوید:« در حق شما انسان های جوانمرد و فداکار، توطئه ها و حملات فراوانی صورت می گیرد. مثلا بعضی ها به دنبال این هستند که چند جاسوس و مزدور به کار گرفته و علیه شما اقدام کنند. مثلا می روند دو جاسوس از پ.ک.ک یا پژاک یا حزب اتحاد دموکراتیک، نمی دانم اسم این شبکه های شرّ هم این قدر زیاد است که نمی توانم آنها را از هم جدا کنم…بله؛ یکی دو جاسوس از این ها کرایه می کنند؛ بعد می گویند ما مواد مخدر را از شاگردان حرکت اسلامی گولن می خریم. بعد آنها می توانند مثلادر خانه های شما مواد مخدر یا سلاح یا هر چیز دیگری جاسازی کنند. از این بلایا و تجربیات تلخ، در میان دوستان ما بسیار است. در گذشته با چنین توطئه هایی روبرو بوده ایم و آن درگذشتگان میراث دشمنی با ما و توطئه علیه ما را برای دیگران نیز به یادگار گذاشته اند. ما از خداوند متعال می خواهیم همه را به راه راست هدایت کند و از شما نیز می خواهم به فعالیت های خود ادامه دهید.»
حرکت اسلامی گولن در حال حاضر در بیش از یک صدو سی کشور جهان، دارای یک هزار و پانصد مدرسه ی غیرانتفاعی، دانشگاه، خانه ی فرهنگ و تشکیلات دینی و رسانه ای است.
افشای متن سخنان یکی از ملاقات های اوجالان و نمایندگان کُرد در روزنامه ی ملیت، به آتش جنگ زیرزمینی بین پ.ک.ک و پیروان گولَن دامن زد. اوجالان در آن ملاقات، گولن را جاسوس ناتو خوانده و اقامت او در آمریکا را نیز تلاش برای ایجاد یک قرارگاه به منظور نابودسازی پ.ک.ک قلمداد کرده بود. بعدخا به توصیه ی مشاورین اوجالان، وی برای گولن سلام فرستاد تا خواجه فتح الله زهر آن سخنان افشا شده را از یاد ببرد و درهمین راستا قرار بود که صلاح الدین دمیرتاش و احمد ترک از نمایندگان و سران کُرد نزدیک به اوجالان در پنسیلوانیا به دیدار گولن بروند اما این دیدارها عملی نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین