۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • استعمار جوانان و نوجوان در پژاک و پ.ک.ک

استعمار جوانان و نوجوان در پژاک و پ.ک.ک

  • ۲۰ دی ۱۳۹۱
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

جوانان و نوجوان فرقه تروریستی پژاک و پ.ک.ک در استعمار ایدئولوژی گروهک قرار گرفته اند،نوجوانان و جوانان این مرز و بوم که هرکدام به نوعی فریب این فرقه را می خورند و سالها عمر خود را بخاطر آرزو و امیال شخصی فردی که شاید هیچ وقت حضوراً هم ملاقات نکرده باشند؛ فدا می‌کنند. برخی از این جوانان اگر پس از سالها بیگاری برای این فرقه هم بخواهند دیگر خود باشند و برای خود زندگی کنند؛ به آنها اجازه داده نخواهد شد و مجازات این نوع افراد زندان و … و اگر بازهم اصرار کرد و یا خود اقدام به فرار و جدایی از این فرقه کرد؛ با گلوله‌یی ناشناخته کشته و به بخشی از تبلیغات فرقه درخصوص خیانت و … تبدیل می‌شود.
دیدگاه سران فرقه تروریستی پژاک در خصوص اعضای فرقه بر این ریشه استوار است: الف ) اینکه اگر اعضای آن در اردوگاهها ساکن شوند و فعالیت چندانی نداشته باشند و انرژی آنها در راههای گوناگون مورد استفاده قرار نگیرد؛ کنترل آن خیلی دشوار خواهد بود و این راه را برای فسادهای داخل فرقه‌یی باز می‌کند. لذا به عقیده‌ی آنها باید تاجایی که امکان دارد؛‌ اجازه داده نشود انرژی فرد انبار شود و یا در راههای شخصی مورداستفاده قرار گیرد. ب) فعالیت‌های سخت جسمانی برای تخلیه این انرژی، در داخل فرقه رسم براین است که هرسال و گاهاً هرشش ماه یکبار، جای مقرّها را به مکانی دیگر تغییر دهند و این کار خود ماهها به طول می‌انجامد. در طول این مدت تمامی اعضا باید هم در ساخت و ساز مکان‌های جدید نقش اصلی را ایفا کنند و هم اینکه در دیگر کارهای روزانه همچون آشپزی و نان پختن هم شرکت داشته باشند. از همه سخت‌تر اینکه باید هرکس شبانه یکی دو ساعت هم نگهبانی دهد. این درحالیست که فرماندهان در هیچ کدام از این کارها مشارکت ندارند و اگر سالی یکبار و آنهم چند دقیقه خودی نشان دهند، دارای ابعاد سیاسی و استعمارگرانه است. ج) یکی از راهکارهای تخلیه این انرژی، آموزش برمبنای اصول تعریف شده توسط عبدالله اوجالان (سرکرده‌ی زندانی این فرقه در جزیره‌ی امرالی)است. روزها و ماهها این افراد را در کلاس‌های درس که معمولاً غارهای طبیعی و یا دست ساخت است؛ نگه می‌دارند و طبق خواسته و تفکرات خود، آنها را ساخته و پرداخته می‌کنند تا در میدان فعالیت جز اوجالان و افکار وی را به هیچ وجه قبول نداشته باشند و خود را در کانون بهترین کُردها تعریف کنند و بقیه را خائن، جیره‌خوار و جاش تلقی کنند
پژاک همین اصل ایدئولوژیک خود را که از پ‌ک‌ک و تراوشات فکری اوجالان گرفته و در ضمن بعنوان یکی از اصول پایه‌یی ارتش ترکیه نیز محسوب می‌شود؛ روزانه در مورد اعضای خود بکار می‌گیرد. در داخل این فرقه، بخاطر اینکه افراد فرصت فکر کردن به مسائل شخصی، عاطفی و انسانی خود را نداشته باشند و مدام در حیطه‌ی منافع فرقه فکر کننند و فعالیت داشته باشند؛ تمام انرژی آنها را در حوزه‌ی منافع خود بکار می‌گیرد.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین